در عرض ۱۰ دقیقه این خوراک دال عدس هندی رو درست کن!

وقتی نام یک غذا با هندی بودن پیوند می خورد، ذهن ها به سمت فلفل و تندی می رود. درست است که غذاهای هندی همیشه تند هستند و شاید مناسب بچه ها نباشند، اما این به معنی غیر قابل خوردن نیست. گاهی اوقات غذاهای تند هم لذیذ هستند و می توانند خواص زیادی هم داشته باشند. دال عدس هندی یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه هندی است که در این مطلب از باملین طرز تهیه آن را آموزش داده ایم.

دال عدس سرشار از فیبر و پروتیین است. اما خیلی به آن بی توجهی می‌شود! اگر شما هم تا به امروز نمی‌دانستید با دال عدس چه غذایی می‌توانید درست کنید بسم الله بگویید و آستین‌ها را بالا زده که این غذا همانی است که باید باشد! این خوراک از خوشمزه‌ترین غذاهای فرنگی به حساب می‌آید و می‌توانید آن را با نان یا در کنار برنج سرو کنید.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
دال عدس یک پیمانه
پیاز درشت یک عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
کره یا روغن یک قاشق چایخوری
سیر چند حبه
فلفل قرمز تند یا پاپریکا (بنا به ذائقه) به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز نصف قاشق چایخوری از هر کدام
آب حداقل ۳ پیمانه
برگ بو بنا به تمایل یک عدد
زنجبیل تازه نصف بند انگشت
گشنیز تازه برای تزیین مقداری
آب لیموی تازه یک عدد

طرز تهیه:

این غذا ۱۰ دقیقه‌ای در زودپز حاضر خواهد شد. پس خیالتان از بابت وقت کمی که از شما می‌گیرد راحت باشد!

در ابتدا دال عدس را بشویید.

پیاز را شسته و کاملا ریز خرد کنید.

گوجه فرنگی‌ها را هم بشویید و نگینی برش بزنید.

در زودپز دال عدس، گوجه فرنگی، نمک، فلفل، پیاز خرد شده، برگ بو، پودر تخم گشنیز، کره یا روغن را بریزید و در آن را بگذارید تا ۱۰ دقیقه بپزد.

در یک تابه روغن را کمی داغ کنید و فلفل، سیرهای خرد شده، زنجبیل رنده شده، فلفل قرمز تند یا پاپریکا را ریخته و تفت بدهید تا عطر خوشبوی آنها بلند شود. وقتی که ادویه‌ها به معجزه‌ی خود که عطرپراکنی است پرداختند آنها را داخل خوراک بریزید. غذای شما حاضر است. کمی آب لیمو داخل آن بچکانید و مقداری گشنیز خرد شده روی آن بریزید و به هر طریقی که دوست دارید آن را میل بفرمایید.