زیباترین و پرفروش ترین گلهای آپارتمانی برای شب یلدا

یکی از مراسم های اصیل ایرانی که سال ها قدمت دارد و از زمان داریوش اول در ایران جشن گرفته شده است، شب یلدا است. با توجه به نزدیکی به شب یلدا بهتر است با گیاهان و گل های آپارتمانی یلدایی هم آشنا شوید و با استفاده از آنها جشن خود را زیباتر کنید. در این مطلب از باملین قصد داریم زیباترین و پرفروش ترین گلهای آپارتمانی برای شب یلدا را معرفی کنیم.

 

۱- بنت قنسول

بنت قنسول، سرخ‌برگه یا گل کریسمس نام گیاهی زیبا با برگ‌های درخشان و گل‌هایی سبز و زرد در مرکز است که در رنگ های مختلفی از سفید تا نارنجی وجود دارد، اما محبوب ترین رنگ آن قرمز است. بنت قنسول یک گیاه زمستانی است که در دکوراسیون و جشن هایی مانند کریسمس بسیار پر طرفدار بوده و گزینه مناسبی برای هدیه دادن در پاییز و زمستان می باشد.


۲- گیاه برگ خونی

گیاه برگ خونی یک گیاه خوش رنگ با برگ های سبز، زرد، نارنجی یا قرمز است که تضاد رگبرگ ها با سایر قسمت های برگ این گیاه را به یک گیاه متمایز و خاص تبدیل کرده است. این گیاه با اسامی دیگری از جمله گیاه سنگدان مرغ و گیاه گوشت گاو نیز توصیف می شود و در طول یک یا دو سال می توانند تا ۴۰ سانتی متر رشد کنند.


۳- گیاه گل سنگ

گل سنگ نام گیاهی با خال های جذاب و دوست داشتنی به رنگ صورتی، بنفش، سفید و قرمز است که در سال های اخیر جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. این گیاه جذاب به راحتی در فضای خانه رشد می کند و می توان آن را به صورت مجموعه با گیاهان دیگر در یک گلدان را تراریوم کاشت. گیاه گل سنگ در زادگاه خود می تواند تا ۹۰ سانتی متر هم رشد کند. اما در آپارتمان طول آن نهایتا به ۴۰ سانتی متر خواهد رسید.


۴- آنتوریوم

آنتوریوم یا گل فلامینگو گیاهی زیبا با برگ های قلبی شکل و چرمی براق متعلق به خانواده شیپوری ها است. این گیاه در دسته گیاهان همیشه گل دار آپارتمانی قرار می گیرد و به عقیده برخی، موجب خوش شانسی است. آنتوریوم ظاهر بسیار شیک و مدرنی دارد و رنگ قرمز آن، این گیاه را به یکی از مناسب ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.

red flowers anthurium close up

۵- بگونیا بال فرشته ای

بگونیا بال فرشته ای نام گیاهی جذاب است که اگر شرایط ایده آل برای آن فراهم شود، گل های زیبای آن در دسته های آویزانی خودنمایی می کنند. این گیاه گل دار زیبا در طیف وسیعی از رنگ ها از جمله سفید، نارنجی، صورتی یا قرمز دیده می شود و در صورت فراهم شدن نور مناسب حتی در داخل منزل هم گل می دهد.


۶- کریپتانتوس بروملیادس

کریپتانتوس بروملیادس یک گیاه آپارتمانی خاص با برگ های کوچک، زیبا و چند رنگ است که ظاهر ستاره مانند و برگ هایی به رنگ صورتی، قرمز و خرمایی دارد. این گیاه بسیار مقاوم است و تنوع رنگ و نگهداری آسان آن را به یک گیاه پرطرفدار در میان علاقمندان به گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است. جالب است بدانید، این گیاه زمانی که در برابر نور قرار می گیرد، برگ هایش براق تر و زیباتر خواهند شد.


۷- سیکلامن

سیکلامن یا نگونسار یک گیاه ارزشمند ایرانی با برگ های بسیار زیبا، مرمری شکل و دارای لکه های نقره ای است که گل های معطری به رنگ صورتی، قرمز، ارغوانی، سفید و خرمایی دارد. این گیاه چند ساله برگ های قلبی شکل و گل هایی با سایه های صورتی، قرمز و یا سفید دارد و مقاومت بالا و پرورش آسان، آن را به گیاهی پرطرفدار در میان علاقمندان به گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.


۸- گل آزالیا

گل آزالیا یک گیاه  تزئینی و رنگارنگ با گل‌های زیبا است که در دکوراسیون های مدرن امروزی جایگاه ویژه ای دارد. محبوب ترین رنگ های این گیاه زمستانی قرمز و سفید است و بیشتر مناسب باغچه، بالکن و فضای باز است تا خانه. با این حال اگر قصد دارید این گیاه زیبا را در خانه نگهداری کنید، باید یک نسیم دائمی برای آن فراهم کنید.