سلاح مخفی فروشندگان برتر دنیا: چرا غول‌های فناوری روی Microsoft CRM سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

امروزه فروش تنها روشی برای ارائه خدمات و محصولات نیست؛ بلکه معنای گسترده‌تری داشته و شناخت نیازهای مشتریان، مدیریت لیدها، هدایت مشتریان در مسیر موفقیت قیف فروش و… را شامل می‌شود. به‌منظور دستیابی به این هدف، ابزارهای مختلفی تولید شده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها، Microsoft Dynamics 365 CRM است. این ابزار فروش که موردتوجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و غول‌های فناوری ازجمله آمازون قرار دارد، با مدیریت و تحلیل داده‌ها، عملکرد تیم فروش را بهتر می‌کند.

چرا به CRM حرفه‌ای نیاز است؟

با افزایش آگاهی و تغییر الگوی رفتاری مشتریان، روش‌های سنتی ارتباط با آن‌ها دیگر پاسخگو نیست. فروشندگان امروزی به روش‌ها یا ابزارهایی نیاز دارند که جایگزین مکالمات و ملاقات‌های طولانی شده و اطلاعات دقیق مشتریان ازجمله علایق، الگوهای رفتاری، سوابق خرید و… را در کوتاه‌ترین زمان به آن‌ها ارائه کند. از طرفی، رقابت سنگین بازار باعث شده که سرعت عمل در رسیدگی به درخواست‌ها و پیگیری لید‌ها اهمیت حیاتی داشته باشد.

در چنین شرایطی، ابزارهای سنتی دیگر کاربردی نیستند و فروشندگان به ابزار فروشی نیاز دارند که امکانات مختلف مانند سازماندهی امور، مقیاس‌پذیری و… را هم‌زمان ارائه کند. مانند Microsoft CRM که به‌عنوان یک گزینه کارآمد و حرفه‌ای در این زمینه پیشنهاد می‌شود.

Microsoft Dynamics 365 CRM؛ ابزاری برای نتایج بهتر

مایکروسافت با ارائه‌ Microsoft Dynamics 365 CRM توانسته بستری یکپارچه و هوشمند فراهم کند که علاوه‌بر ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها و اطلاعات مشتریان، با ارائه اتوماسیون و سیستم فروش حرفه‌ای بسیاری از فعالیت‌های زمان‌بر و تکراری را حذف کند. به‌طور مثال، یک فروشنده می‌تواند بدون صرف وقت اضافه، اموری مانند پیگیری ایمیل‌ها، یادآوری تماس‌ها و حتی اولویت‌بندی لید‌ها را به سیستم بسپارد. این اقدام علاوه‌بر افزایش سرعت رسیدگی به کارها، خطاهای انسانی را کاهش داده و تیم فروش را مرور و بررسی دائمی وظایف بی‌نیاز می‌کند. در نتیجه، تیم فروش زمان بیشتری برای تمرکز بر روی مذاکرات استراتژیک و ارائه‌ ارزش واقعی به مشتری خواهد داشت.

قیف فروش و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده

یکی از قابلیت‌های کلیدی CRM حرفه‌ای به‌عنوان اتوماسیون فروش قدرتمند، امکان ترسیم و مدیریت دقیق قیف فروش است. مدیران فروش می‌توانند در هر لحظه ببینند چه تعداد لید در مراحل مختلف قیف قرار دارند، نرخ تبدیل در هر بخش چقدر است و برای افزایش بهره‌وری نیاز به چه اقداماتی دارند.

این شفافیت داده‌ها، تصمیم‌گیری استراتژیک را آسان‌تر کرده و به تیم‌ها کمک می‌کند تا پیش‌بینی دقیق‌تری درمورد فروش خود داشته باشند. همچنین با قابلیت ارائه در بستر پلتفرم ابری، امکان پردازش اطلاعات در هر شرایطی فراهم می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، Microsoft Dynamics 365 CRM را به‌عنوان بهترین گزینه در میان سایر ابزار فروش انتخاب کرده‌اند.

جمع‌بندی

استفاده از یک اتوماسیون فروش حرفه‌ای که سرعت و دقت لازم در ارتباط با مشتریان و دسته‌بندی اطلاعات آن‌ها را ارائه کند، رمز موفقیت شرکت‌های بزرگ دنیاست. در این میان، Microsoft Dynamics 365 CRM به‌عنوان ابزار فروشی کارآمد، جایگاه ویژه‌ای در میان شرکت‌ها دارد. این CRM حرفه‌ای نه‌تنها به مدیریت لیدها کمک می‌کند، بلکه در بستر پلتفرم ابری در هر شرایط و موقعیتی در اختیار تیم فروش قرار دارد تا با هدایت مشتریان در مسیر درست، ورودی‌های قیف فروش را به خروجی‌های مناسب تبدیل کند.
لوناتک