شیائومی Civi ۴ پرو معرفی شد؛ قدرت و زیبایی در یک قاب

به گزارش باملین به نقل از گجت نیوز، شرکت چینی شیائومی طبق برنامه امروز از جدیدترین عضو خانواده Civi رونمایی کرد. سری Civi که در ابتدا برای مخاطبان زن در نظر گرفته شده بود، اکنون با ترکیب ظاهری جذاب و سخت افزار قدرتمند توجه طیف وسیع تری از کاربران را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی ویژگی های اصلی Xiaomi Civi 4 Pro می پردازیم.

شیائومی سیوی 4 پرو رونمایی شد.  قدرت و زیبایی در یک قاب

طراحی و نمایشگر Xiaomi Civi 4 Pro

Sivi 4 Pro با حفظ عناصر طراحی موفق Sivi 3، ظاهری مدرن و جذاب ارائه می دهد. در قاب پشتی یک جزیره دوربین گرد را می بینیم که شامل سه لنز و یک فلاش LED است. این جزیره توسط حلقه ای فلزی به رنگ دستگاه احاطه شده است.

شیائومی سیوی 4 پرو رونمایی شد.  قدرت و زیبایی در یک قاب

چهار رنگ اصلی برای Civi 4 Pro (به استثنای رنگ های نسخه ویژه) وجود دارد: سبز بهاری، صورتی مه آلود، آبی نسیمی و مشکی. در میان این رنگ‌ها، رنگ سبز بهاری با پرداخت براق و طرح‌های فنری پویا که از جریان آب الهام گرفته شده و از طریق فرآیند منحصر به فرد «اسپری رنگ» ایجاد شده است، بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. همچنین به نظر می رسد که در مدل سبز بهاری از چرم مصنوعی بافت دار مخصوص قاب پشتی استفاده شده است.

شیائومی سیوی 4 پرو رونمایی شد.  قدرت و زیبایی در یک قاب

لبه های دستگاه صاف بوده و در گوشه ها انحنای کمی برای جابجایی راحت تر وجود دارد. در نمای جلو شاهد نمایشگری خمیده با حاشیه های فوق العاده نازک هستیم. ضخامت این حاشیه ها به ترتیب برای بالا، پهلوها و پایین ۱٫۶، ۱٫۴۴ و ۲٫۰۲ میلی متر است. صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچی Civi 4 Pro وضوح ۲۷۵۰ در ۱۲۳۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۶۰ppi را ارائه می دهد. این نمایشگر با پوشش کامل فضای رنگی DCI-P3، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت، تجربه بصری فوق العاده ای را به ارمغان می آورد.

شیائومی سیوی 4 پرو رونمایی شد.  قدرت و زیبایی در یک قاب

از دیگر ویژگی های صفحه نمایش می توان به پشتیبانی از HDR10 Plus، Dolby Vision و Wet Touch برای جلوگیری از لمس اشتباه در هنگام خیس بودن صفحه نمایش اشاره کرد. علاوه بر این، بریدگی ناوبری شکل در بالای صفحه نمایش دو دوربین سلفی را در خود جای داده است. صفحه نمایش توسط Corning Victus 2 Gorilla Glass محافظت می شود و حسگر اثر انگشت نیز در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. برای بخش صدا، Civ 4 Pro از یک سیستم بلندگوی استریو استفاده می کند. ضخامت کل دستگاه ۷٫۴۵ میلی متر و وزن آن ۱۷۹ گرم است.

شیائومی سیوی 4 پرو رونمایی شد.  قدرت و زیبایی در یک قاب

عملکرد قدرتمند برای اجرای کامل برنامه

در قلب تپنده Xiaomi Civi 4 Pro یک پردازنده قدرتمند و جدید نسل سوم Snapdragon 8 قرار دارد.این تراشه که با فناوری ۴nm TSMC ساخته شده است، از هسته Cortex-X4 با فرکانس کلاک ۳٫۰ گیگاهرتز استفاده می کند. برای راه اندازی نرم تر برنامه ها و بازی ها، گوشی شیائومی به ۱۶ گیگابایت رم پرسرعت LPDDR5X و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 4.0 مجهز شده است. طبق ادعای شیائومی، این دستگاه می‌تواند به طور مداوم نرخ فریم ۵۹٫۴ فریم بر ثانیه را در طول ۳۰ دقیقه اجرای Genshin Impact ارائه دهد. پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز بهبود قابل توجهی در عملکرد وظایف مربوط به هوش مصنوعی به ارمغان می آورد.

شیائومی سیوی 4 پرو رونمایی شد.  قدرت و زیبایی در یک قاب

Xiaomi Civ 4 Pro جدید از باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می کند. با این فناوری، شیائومی ادعا می کند که باتری دستگاه تنها در ۴۰ دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

شیائومی سیوی 4 پرو رونمایی شد.  قدرت و زیبایی در یک قاب

برای خنک نگه داشتن دستگاه در حین انجام بازی ها و پردازش های سنگین، سیستم خنک کننده Vapor Chamber با مساحت ۴۱۸۴ میلی متر مربع در نظر گرفته شده است. سیستم عامل Civi 4 Pro نسخه سفارشی شیائومی مبتنی بر اندروید ۱۴ است که HyperOS نام دارد.

در بخش ارتباطات، این گوشی از شبکه ۵G، دو باند وای فای ۶، بلوتوث ۵٫۴ با پشتیبانی از کدک صوتی AAC/LDAC/LHDC استفاده می کند. پورت های NFC و مادون قرمز نیز بر روی Xiaomi Civi 4 Pro نصب شده است. فناوری های Beidou، GPS، Galileo، GLONASS، QZSS و AGNSS نیز برای ناوبری استفاده می شوند.

عکاسی پیشرفته با همکاری لایکا

سیستم دوربین یکی دیگر از بخش‌های کلیدی است که شیائومی در آن پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. سنسور اصلی Civi 4 Pro یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision Light Fusion 800 با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشت یک لنز با کیفیت Leica Summilux است.

این گوشی همچنین از لنز دیگری برای استفاده پرتره و تله فوتو استفاده می کند که دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی JN1 سامسونگ با دیافراگم f/1.98 و فوکوس خودکار است. دوربین سوم در قاب پشتی شامل یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید ۱۲۰ درجه و دیافراگم f/2.2 است.

در نمای جلو شاهد سیستم قدرتمند دو دوربین برای ثبت سلفی های بی نظیر هستیم. دوربین سلفی اصلی از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۷۸ درجه، دیافراگم f/2.0، زوم پرتره ۲ برابر و فوکوس خودکار استفاده می کند.

دوربین سلفی دوم با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی فوق عریض، قابلیت ضبط تصاویر با زاویه دید ۱۰۰ درجه، کیفیت فوق العاده ۴K، الگوریتم تصحیح اعوجاج هوش مصنوعی، دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS) برای ضبط ویدیو را ارائه می دهد. . تمامی دوربین های این دستگاه از تنظیمات ویژه لایکا و حالت های عکاسی ویژه این شرکت استفاده می کنند که تجربه ای بی نظیر در زمینه عکاسی با موبایل ایجاد می کند.

زمان تحویل و قیمت

Xiaomi Civi 4 Pro از امروز در دسترس خواهد بود و پیش فروش آن از ۲۶ مارس (۵ روز دیگر) آغاز می شود. فروش نهایی دستگاه برای ۱ آوریل (۱۱ روز دیگر) برنامه ریزی شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه های مختلف به شرح زیر است:

۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی: ۲۹۹۹ RMB (معادل ۴۱۷ دلار آمریکا)
۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی: ۳۲۹۹ یوان (معادل ۴۵۸ دلار آمریکا)
نسخه ویژه ۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی: ۳۵۹۹ یوان (معادل ۵۰۰ دلار آمریکا)
در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در مورد عرضه جهانی این گوشی هوشمند وجود ندارد. با این حال، گزارش های اخیر حاکی از آن است که Civi 4 Pro ممکن است به زودی در بازار هند نیز عرضه شود.