پارچه فیلتر پرس چیست؟

در پاسخ به پارچه فیلتر پرس چیست باید بگوئیم پارچه های فیلتر پرس، پارچه هایی هستند که وظیفه به دام انداختن ذرات جامد موجود در پساب های صنعتی وارد شده به صفحات فیلتر پرس را دارا می باشند، این در حالی است که مایعات از این پارچه ها عبور کرده و تنها جامدات به دام می افتند.

پارچه های فیلتر پرس ذرات جامد را در بستر خود در حین انجام کار حفظ می کنند و سر انجام این ذرات به مرور روی یکدیگر انباشته شده و ضخیم تر میشوند و نهایتا کیک فیلتر پرس را تشکیل می دهند.

 

اندازه منافذ پارچه بستگی کامل به جنس پارچه و نوع بافت آن دارد، پارچه های فیلتر پرس جنس های متفاوتی دارند که با توجه به جنس پساب تولید شده متفاوت می باشند و بر همین اساس قیمت پارچه فیلتر پرس نیز متفاوت می باشد.

مثلا در صورتی که ذرات پساب بزرگ باشند پارچه هایی با منافذ درشتتر هم جوابگو می باشند و تمام ذرات به نوعی در منافذ پارچه به دام می افتند و در صورتی که پساب از ذرات جامد ریزتری تشکیل شده باشد می بایست پارچه مورد استفاده نیز منافذ ریزی داشته باشد.

قابل ذکر است پارچه های فیلتر پرس پس از مدتی استفاده نیاز به شستشو دارند، در صورت عدم شستشوی پارچه عمر آن کاهش یافته و همچنین در آزادسازی کیک تاثیر دارد.

 

 

زمان مناسب برای تمیز کردن پارچه فیلتر پرس:

شاید سوال کنید تمیز کردن پارچه فیلتر پرس هر چند وقت یکبار باید صورت گیرد؟ در این زمینه می توان چنین گفت که مدت زمان تمیز کردن پارچه به موارد زیر بستگی دارد:

  • ساعات عملکرد دستگاه فیلتر پرس
  • مدت زمان استفاده از پارچه
  • جنس پساب وارد شده به دستگاه
  • جنس پارچه فیلتر پرس
  • جنس افزودنی های اضافه شده به پساب

با توجه به موارد بالا و بازدید از سطح پارچه توسط اپراتور فیلتر پرس، تصمیم برای تمیز کردن پارچه فیلتر پرس گرفته می شود که به احتمال زیاد هفته ای یک مرتبه کفایت می کند.

قابل ذکر است در صورت استفاده نکردن از دستگاه در روزهای متوالی مواد سطح پارچه خشک شده و حذف آلودگی های سطح پارچه به سختی صورت می گیرد و موجب تسریع سایش پارچه می شود.

نکته ای که باید در نظر گرفت در صورت استفاده نکردن چند روزه از دستگاه فیلتر پرس می بایست سطح پارچه ها از قبل کاملا شسته شوند تا در مدت استفاده نکردن از دستگاه مشکلی برای پارچه ها پیش نیاید.

برای دستیابی به بالاترین راندمان فیلتراسیون و حداکثر عمر پارچه های فیلتر پرس می بایست پارچه ها به طور منظم و دوره ای مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت لزوم تمیز شوند.

 

زمان مناسب برای تعویض پارچه فیلتر پرس:

در صورت مشاهده فرسودگی در سطح پارچه، بهتر است پارچه تعویض شود چرا که در ادامه روند پرس، امکان سوراخ شدن پارچه وجود دارد.

در صورتی که پارچه سوراخ شود آب فیلتریت از این سوراخ خارج شده و موجب کدر شدن آب خارج شده از لوله ها می شود. سوالی که ممکن است اینجا برایتان پیش بیاید:

آیا می توان در صورت دیدن سوراخ سطح پارچه، آنرا دوخت؟

پاسخ اینست که، در صورتی که سوراخ بسیار ریز باشد می توان آنرا با نخ مخصوص برای مدت موقت تا تعویض کلی پارچه، آنرا دوخت ولی چنانچه اندازه سوراخ از حد معینی بیشتر باشد حتی با دوختن هم نمی توان آنرا برای مدت کوتاه ترمیم کرد.

اتفاق دیگری که در نفوذ پساب از سوراخ پارگی پارچه می افتد اینست که این پساب جامد به سطح صفحه فیلتر پرس پشت پارچه می رسد و موجب آسیب زیادی به صفحات پوشیده شده با پارچه فیلتر پرس می شود.

علاوه بر اینکه پارچه های فیلتر پرس باید از لحاظ پاره نبودن و عدم فرسودگی باید مورد بررسی قرار گیرند باید از لحاظ چین خوردگی نیز مورد بررسی قرار گیرند چرا که چین خوردگی نیز به مرور زمان موجب آسیب پارچه و عدم انجام پرس بخوبی می شود.

دوخت پارچه فیلتر پرس:

دوخت پارچه فیلتر پرس در شهرهای مختلفی از ایران صورت می گیرد که از جمله این شهر ها برای دوخت پارچه فیلتر پرس، شهر اصفهان می باشد.

جهت نیاز به دوخت پارچه فیلتر پرس یکسری ملزوماتی را باید در نظر گرفت، از جمله نکات مهم برای دوخت پارچه فیلتر پرس عبارتند از:

  1. برش پارچه
  2. ریشه گیری
  3. دوخت لبه ها
  4. نصب اتصالات
  5. آزمایش و تست نهایی پارچه

جهت آشنایی کامل با دوخت پارچه فیلتر پرس به این مقاله رجوع کنید.

 

پارچه فیلتر پرس اصفهان:

پارچه فیلتر پرس اصفهان به دلیل کیفیت بالا و ویژگی‌های مناسب، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازارهای داخلی و حتی خارجی پیدا کند و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

 

از جمله مزایای پارچه فیلتر پرس اصفهان:

  1. کیفیت بالا: تولید پارچه با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته از جمله مزایای پارچه فیلتر پرس اصفهان می باشد.
  2. دوام و مقاومت: مقاومت بالا در برابر فشار، سایش و شرایط عملیاتی مختلف، که این مهم در ادامه تشخیص صحیح جنس پساب و انتخاب پارچه مورد نظر فیلتر پرس اتفاق می افتد.
  3. کارایی: طراحی بهینه برای افزایش کارایی فرآیند فیلتراسیون یکی دیگر از مزایای پارچه فیلتر پرس اصفهان و شرکت دنافنون می باشد.
  4. قابلیت سفارشی‌سازی: امکان تولید پارچه‌ها در اندازه‌ها و مشخصات مختلف بر اساس نیاز مشتری، در صورتی که مشتری علم کافی نسبت به این مسئله داشته باشد می تواند سفارش و دوخت صفر تا صد پارچه فیلتر پرس را صادر کند.

در غیر اینصورت با مشورت با متخصصان پارچه فیلتر پرس از جمله متخصصان شرکت دنافنون در این زمینه نیازها و انتظارات خود از پارچه فیلتر پرس را بیان و بر اساس آن پارچه مورد نظر را دریافت می نماید.