پیگیری سهام عدالت با کد ملی

سهام عدالت که آخرین بار برای بسیاری از مردم واریز شد، برای عده ای با مشکل مواجه شد و چند هزار نفری سود سهام عدالت خود را دریافت نکردند. برای پیگیری سهام عدالت راه های مختلفی وجود دارد و شما می توانید فقط با کد ملی سهام عدالت و واریز سود آن را پیگیری کنید. در این مطلب از باملین قصد داریم نحوه پیگیری سهام عدالت با کد ملی را آموزش دهیم.

 

 

پیگیری سهام عدالت با کد ملی

۱- در ابتدا افراد می بایست عبارت سامانه سهام عدالت و یا نشانی samanese.ir را در یک مرورگر اینترنتی جستجو نمایند.

۲- وارد صفحه ای که در تصویر زیر مشخص شده است شده و در صفحه اصلی از قسمت سامانه الکترونیکی سهام عدالت ، عبارت ورود به سامانه را انتخاب نمایند.

۳- در این صفحه مقررات سامانه برای کاربران نمایش داده می شود، ابتدا لازم است مطالب را مطالعه کرده و سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می پذیرم را تیک دار نمایند و در آخر گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۴- حال می بایست شماره ملی خود را به صورت کامل در قسمت خالی وارد نموده و بعد از درج کد امنیتی گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۵- در صورتی که افراد دارای سهام عدالت باشند می توانند مراحل بعد را ادامه دهند اما اگر سهام عدالت نداشته باشند تصویر زیر برای آنان نمایش داده خواهد شد.

۶- از این مرحله راستی آزمایی سامانه شروع می شود و در گام اول از کاربران می خواهد نام و نام خانوادگی خود را از بین این سه گزینه انتخاب نموده و بعد از انتخاب گزینه صحیح ، عبارت ادامه را انتخاب نمایند.

۷- در گام دوم راستی آزمایی از سهامداران درخواست می شود که نام پدر خود را از بین سه گزینه ای که نمایش داده شده است انتخاب نموده و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایند.

۸- در گام سوم راستی آزمایی لازم است سال تولد خود را انتخاب نموده و سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۹- در آخرین گام راستی آزمایی می بایست شماره شناسنامه خود را انتخاب نموده، دقت نمایند که اگر هیچکدام از گزینه ها شامل شماره شناسنامه شما نیست باید گزینه خط تیره را انتخاب نمایند.

۱۰- در این مرحله اطلاعات هویتی سهامداران نمایش داده می شود و پس از مطالعه در صورت صحیح بود اطلاعات گزینه تایید و ورود را انتخاب نمایند.

۱۱- حال صفحه شخصی سهامداران نمایش داده می شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های داشبورد اطلاعاتی ، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام انتخاب شود.

۱۲- در آخر برگه سهام عدالت برای کاربران نمایش داده می شود که در بالای صفحه می توانند ارزش اسمی سهام و پایین تر از آن وضعیت واریز سود ، تعداد ، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا حال نمایش داده شده است را ملاحظه نمایند.

برای دریافت کد بورسی در ابتدا باید دو اقدام مهم انجام صورت گیرد. اول آنکه ثبت نام سامانه سجام به عمل آید و در اقدام دوم یکی از شرکت های کارگزاری موجود را انتخاب کرده و در سایت اصلی این کارگزاری ثبت نام صورت گیرد . تمامی سرمایه گذاران برای فعالیت در بازار بورس و امکان انجام نقل و انتقال در این بازار باید این دو ثبت نام را به صورت کامل و تا انتها انجام دهند.