چرا خرید بک لینک تاثیری نمیگذارد؟ اشتباهات رایج لینک سازی

برای هر متخصصی در حوزه سئو ممکن است اشتباهات لینک‌سازی پیش بیاید. این مورد هم ممکن است برای سئوی درون صفحه‌ای و هم سئوی برون صفحه‌ای رخ دهد. شاید بسیاری از افراد به لینک‌سازی به عنوان یک امر ساده نگاه کنند. اما درصورتی که با اصول و قوانین آن، آشنا نباشید، خواهید دید که احتمال پنالتی و جریمه شدن سایت شما از سوی موتور جستجوگر گوگل بالا خواهد رفت. نیازی به توضیح نیست که الگوریتم‌های موتور‌های سرچ روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. بنابراین برای خرید بک لینک و بهبود رتبه سایت هم باید هربار دست به اقدامات تخصصی‌تری زد. در ادامه درباره رایج‌ترین اشتباهاتی که در مسیر لینک‌سازی از سوی متخصصان سئو ممکن است رخ دهد، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اشتباهات رایج در لینک‌سازی سئو

همانطور که در ابتدای مطلب هم دانستید، لینک‌سازی امری بسیار تخصصی است. فرقی ندارد قصد ساخت بک لینک را داشته باشید یا به دنبال لینک‌سازی داخلی باشید. در هر حال باید با اصول آن آشنا باشید. در ادامه به رایج‌ترین اشتباهاتی که در مسیر لینک‌سازی ممکن است بوجود بیایند، اشاره خواهیم کرد.

استفاده از چند انکرتکست محدود در لینک‌سازی

یکی از راه‌هایی که گوگل برای فهمیدن موضوع صفحه پیوند ممکن است پیش بگیرد، انکرتکست لینک است. به همین دلیل، باید از انکرتکست‌های مختلفی استفاده کنید که گوگل لینک را تلقی کند. می‌توانید برای این کار؛ یعنی انتخاب انکرتکست، هم به سراغ تحقیق کلمات کلیدی بروید و هم عبارت‌های هم معنای این کلمات را انتخاب کنید. شاید انتخاب انکرتکستی که مشابه کلمه کلیدی اصلی باشد، یک پیروزی سریع تلقی شود. اما نباید در استفاده از این کلید پیروزی زیاد روی کنید. چرا که بیشتر از مفید بودن ممکن است مشکل ساز بشود.

درصورتی که تمرکز خود را تنها خرج یک انکرتکست می‌کنید، فرصت موجود برای تحقیق درباره کلمات کلیدی بیشتر را از دست می‌دهید. این درحالی است که شاید همین کلمات می‌توانستند ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت کنند. بنابراین در مسیر لینک‌سازی از انکرتکست‌های مترادف یا همان LSI و البته طولانی یا همان Long Tail هم استفاده کنید. البته می‌توانید از عبارت‌های Partial Match هم استفاده کنید.

لینک‌سازی در سایت غیرمرتبط

یک لینک زمانی از سوی گوگل باکیفیت تلقی می‌شود که بین سایت‌هایی با موضوع مشابه ارتباط برقرار کند. برای نمونه درصورتی که سایتی در حوزه امور مالی دارید، نباید برای گرفتن بک لینک به سراغ سایتی در حوزه آشپزی بروید. این کار کمک چندانی به سایت شما نمی کند. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات در مسیر لینک سازی، حتما به ارتباط موضوعی سایت‌ها توجه کنید.

ساخت لینک تنها برای چند صفحه

بسیاری از افراد تنها برای بک لینک‌سازی به صفحه اصلی توجه دارند. اما این را بدانید که نباید در مسیر بک لینک‌سازی تنها به چند صفحه محدود توجه کنید. چرا که گوگل ممکن است به مصنوعی بودن لینک‌های شما مشکوک بشود. بنابراین بهتر است نگاه خود را از صفحه اصلی گسترش بدهید و تعداد صفحه بیشتری را برای بک لینک گرفتن انتخاب کنید. با این کار هم به ارتقای رتبه سایت به صورت طبیعی کمک می‌کنید، و هم جلوی مشکوک شدن گوگل را می‌گیرید.

خرید بک لینک غیراصولی

شاید یکی‌زا رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد ناآشنا و تازه وارد در حوزه سئو مرتکب می‌شوند، این مورد باشد. البته درنظر داشته باشید که خرید بک لینک، زمانی برای سئوی سایت مخرب است که به صورت عمده انجام بشوند. مثلا ممکن است سایت‌هایی را دیده باشید که به صورت یکجا، هزاران بک لینک را به فروش می‌رسانند. شاید چنین گزینه‌ای در نگاه اوّل شما را وسوسه کند. اما این را بدانید که با دیدن چنین آگهی‌هایی باید پا به فرار بگذارید. چنین بک لینک‌هایی کاملا بی‌کیفیت هستند و درصورت استفاده کردن از آن ها، بستر را برای جریمه شدن سایت باز کرده اید.

همانطور که می‌دانید با خرید رپورتاژ آگهی هم به نوعی بک لینک خارجی خریداری می‌کنید. اما این کار نه تنها ضرری برای سایت ندارد، بلکه سبب افزایش رتبه سایت هم می‌شود. چرا که این محتوای متنی در سایت‌های معتبر منتشر می‌شود و به همین دلیل به صورت طبیعی به سایت شما کمک می‌کند. البته که باید اصول و قوانین انتشار رپورتاژ را نیز رعایت کنید.

ساخت تعداد زیادی بک لینک در دوره زمانی کوتاه

هیچ ایرادی ندارد اگر از سایت‌هایی با اعتبار بالا، تعداد زیادی بک لینک دریافت کنید. این کار به سئو سایت شما کمک هم می‌کند. اما این را بدانید که درصورت ساخت تعداد زیاد بک لینک در دوره زمانی کوتاه، باید انتظار نتیجه منفی را داشته باشید. چرا که به دنبال افزایش سرعت لینک سازی، احتمال جریمه کردن گوگل هم افزایش می‌یابد. برای نمونه ممکن است در یک ماه ۵۰ بک لینک به مقصد سایت خود ایجاد کرده باشید. حال درصورتی که در ماه بعدی این عدد به ۳۰۰ برسد، احتمالا گوگل به سایت شما شک می‌کند. بهترین کار این است که از یک متخصص سئو برای لینک‌سازی استفاده کنید.

مستر بک لینک با تجربه در خرید بک لینک

سایت مستر بک لینک آماده ارائه خدمات تخصصی لینک سازی در انواع مختلف می باشد. این سایت زیر مجموعه سایت سئو لایت می باشد که با هدف ارائه بک لینک های با کیفیت و با کمترین ریسک، قصد دارد تا سئو سایت شما را بهبود بخشد. همین الان “مستر بک لینک” را در گوگل سرچ نمایید.