چطور به یک قالیشویی اعتماد کنیم؟

امروزه با بیشتر شدن مشغله کار و زندگی، کمبود فضا و آپارتمان نشینی افراد، دیگر امکان شستشو فرش ها در خانه نمی باشد. با توجه به این مسائل قالیشویی های بسیار زیادی هم در سطح شهر فعالیت می کنند. اما سوال این است که چرا و چگونه به یک قالیشویی اعتماد کرد و فرش هایمان را که از ارکان اصلی دکوراسیون خانه هایمان می باشد را به آن ها بسپاریم. در این مقاله به بررسی ویژگی های قالیشویی های معتبر خواهیم پرداخت تا راحت تر بتوانید از بین کارخانه های قالیشویی انتخاب کنید.

چگونه به قالیشویی اعتماد کنیم؟ این سؤالی است که ذهن تمام افرادی را که قصد دارند فرش و قالی خود را به یک قالیشویی بسپارند، به خود مشغول می ‌کند. فرش ‌ها دارایی ‌های باارزشی هستند که خراب شدن، آسیب دیدن، تغییر رنگ دادن، زرد شدن، پوسیده شدن و پاره شدن آن آخرین چیزی است که هر صاحب‌خانه‌ ای انتظار آن را می ‌کشد. بنابراین انتخاب یک قالیشویی معتبر می‌ تواند موضوع بسیار مهمی باشد.

چطور به یک قالیشویی اعتماد کنیم؟

بدون شک شستشوی فرش‌ها با قیمت مناسب و نزدیک بودن آدرس قالیشویی (که منجر به پایین آمدن قیمت خدمات، ایاب ذهاب و زمان بازگرداندن فرش ‌ها به شما می ‌شود) دو نمونه از فاکتورهای مهم در انتخاب یک قالیشویی خوب و مناسب است؛ اما این ها فقط کافی نیست. در ادامه ویژگی های مهم و ضروری بهترین قالیشویی تهران را بررسی می کنیم.

راه‌ های اعتماد به قالیشویی

ابتدا باید بدانیم قالیشویی معتبر است یا خیر. اگر قالیشویی معتبر نباشد ممکن است به‌خصوص در ایام عید نوروز، با تلفن‌ها و اماکن اجاره‌ای به سرقت فرش‌ها بپردازند. همچنین ممکن است خدمات خوبی ارائه ندهند و در این کار مهارت و تخصص نداشته باشند و موجب آسیب به فرش ها، قالی ها، مبلمان و موکت های شما شوند. یک قالیشویی معتبر باید دارای این خصوصیات باشد:

داشتن مجوز کار

قالیشویی مانند حرفه های دیگر نیز نیاز است زیر نظر ارگان های مربوط مانند اتحادیه قالیشویان فعالیت کنند. تنها به قالیشویی‌هایی اعتماد کنید که دارای آدرس و اطلاعات دقیق بوده و مجوزهای لازم در این زمینه را دریافت کرده‌اند. کافی است وقتی به آگهی قالیشویان در روزنامه ها نگاه می کنید یا با پرس و جوهای فامیلی یکی از قالیشویی های شهر محل اقامت خودتان را انتخاب می کنید، کمی حوصله بخرج دهید و قبل از دادن آدرس برای بردن فرش هایتان، به اتحادیه قالیشویان شهرستان تلفن بزنید یا به وب سایت رسمی آن اتحادیه مراجعه کنید. قالیشویی‌های مجاز دارای یک شماره جواز از اتحادیه قالیشویان هستند که به راحتی ‌می‌توانید با تماس با اتحادیه، کد مرکز مورد نظر را استعلام کرده و یا ‌می‌توانید از طریق وبسایت رسمی ‌آن قالیشویی، این کار را انجام دهید.

سوابق و گستره خدمات

موسسه‌ های قالیشویی بسیاری در سطح شهر به ارائه خدمات می ‌پردازند. مانند هر کسب ‌و کار دیگری، در این حرفه نیز بعضی افراد، مدتی کوتاه مشغول فعالیت شده و به دلایل گوناگون آن را رها می ‌کنند. از این رو داشتن سوابق کاری یک قالیشویی از خصوصیات مهم یک قالیشویی خوب در تهران است. کارخانه قالیشویی ونک کی از قدیمی ‌ترین و بهترین قالیشویی‌ های تهران است. این کارخانه سال ها سابقه فعالیت دارد و در طول این مدت، رضایت مشتریان زیادی را جلب کرده است. کارخانه قالیشویی ونک از بهترین مواد شوینده و تجهیزات مدرن برای شستشوی فرش استفاده می ‌کند و خدماتی با کیفیت بالا ارائه می ‌دهد.

بنابراین توجه به قدمت و سابقه قالیشویی و گستره خدمات آن، می‌ تواند راهنمای خوبی برای اعتماد کردن به آن ها باشد. هرچه یک موسسه سال‌های بیشتری به ارائه خدمات بپردازد؛ طبعا تجربه و تخصص بیشتری در زمینه خدمات ارائه شده دارد. همچنین این موضوع می ‌تواند نشان ‌دهنده اعتماد مشتریان قبلی به آن ها باشد.

استفاده از تجهیزات مناسب

تجهیزات قالیشویی نشان دهنده میزان توانایی کارخانه در ارائه خدمات به مشتریان است. به نحوی که کیفیت خدمات ارائه شده علاوه بر میزان مهارت و تجربه پرسنل آن تا حدود زیادی به تجهیزات قالیشویی نیز وابسته است.

انواع وسایل قالیشویی موجود در کارخانه مانند دستگاه فرچه، دستگاه آبگیر لوله‌ای، دستگاه تمام اتوماتیک، ماشین فرش شویی خانگی و … همگی به میزان بودجه و هزینه های اختصاص داده شده موسسین کارخانه بستگی دارند. لذا قالیشویی که تجهیزات کامل و به روزی داشته باشد در واقع نشانه مسئولیت پذیری مدیر آن است. تجهیزات قالیشویی مورد استفاده در قالیشویی ها متفاوت هستند. هرچقدر این تجهیزات پیشرفته تر و به روز تر باشند به همان میزان شستشوی فرش ها از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود.

مزایای شست ‌و شوی اتوماتیک فرش ‌ها

  • صرفه جویی در وقت و انرژی انسانی
  • بالا رفتن سرعت شست‌وشوی فرش‌ها
  • رعایت پرتکل‌های بهداشتی
  •  از بین رفتن باکتری‌ها‌، قارچ‌ها و میکروب‌ها
  • صرفه‌جویی در مصرف آب با خدمات شست‌و‌شوی فرش‌ها به روش اتوماتیک
  • کاهش میزان برق مصرفی
  • جلوگیری از آسیب ­دیدگی و پارگی فرش‌ها
  • از بین رفتن لکه‌های روی سطح فرش

پرسنل متبحر و متخصص

یک قالیشویی خوب مانند قالیشویی چیتگر تیمی از متخصصان مجرب است که به خوبی با انواع فرش ها آشنایی دارند و می توانند به بهترین شکل ممکن آنها را شستشو دهند. این تیم از تکنیک های مختلف شستشو استفاده می کند تا فرش ها را به بهترین شکل ممکن تمیز کند. استفاده از کارشناسان متبحر در حوزه شستشوی فرش ها، برای بررسی رنگ و جنس الیاف و در نظر گرفتن بهترین مواد شوینده متناسب با فرش اهمیت زیادی دارد.

مواد شوینده مناسب

یک قالیشویی معتبر از مواد شوینده مرغوب و سازگار با محیط زیست برای شستشوی فرش ها استفاده می کند. انتخاب نوع شوینده و ترکیب آن با مواد دیگر، کاملا بستگی به دانش و اطلاعات کارشناس فرش دارد. همچنین تاثیر زیادی در درخشندگی،‌ تمیزی، لکه‌بری و چربی‌زدایی فرش خواهد داشت. بستگی دارد که قرار است کدام قسمت‌های یک فرش و تا چه اندازه تمیز شوند.

موادی که در قالیشویی‌ها استفاده می ‌شود، کاملا بستگی به جنس فرش، میزان کثیفی و روش شستشوی قالیشویی دارد. با این حال به صورت کلی از سدیم، کلر، آب ژاول، شامپو فرش و پودر رختشویی استفاده می ‌شود. در بسیاری از قالیشویی‌ های ارزان قیمت فقط از پودر رختشویی استفاده می ‌کنند، بنابراین کیفیت شستشو پایین خواهد بود.

در قالیشویی‌های معتبر مانند ونک برای شستشوی فرش‌های پنبه ‌ای، پشمی و ابریشمی از سود سوزآور استفاده می ‌شود. همچنین برای رنگ ‌بری از روی فرش باید از مواد کاهنده بسیار قوی مانند هیدروسولفیت سدیم استفاده کنید. علاوه بر این اگر قرار باشد ریشه ‌ها به صورت تخصصی سفید شوند، معمولا از هیپوکلریت سدیم استفاده خواهد شد. در خصوص بهترین مواد شوینده فرش و ابزار لازم برای شستن انواع فرش‌ها تحقیق کنید و در قالیشویی به وجود یا عدم وجود این مواد و ابزار دقت کنید.

ارائه فاکتورهای رسمی

قالیشویی برای دریافت فرش ها و انتقال آن ها به کارخانه برای شستشو از فاکتور رسمی استفاده می کند. پس حتما هنگام تحویل فرش هایتان از پرسنل مربوطه تقاضای فاکتور رسمی برای حمل فرش هایتان داشته باشید.

شفافیت در ارائه خدمات

قالیشویی‌ها به روش‌های گوناگونی می‌ توانند کار شستشوی فرش شما را بر عهده بگیرند؛ که بر کیفیت شستشو اثر می‌ گذارد. همچنین این موضوع درباره سایر خدمات قالیشویی نیز صادق است. در نتیجه بسیار مهم است که به عنوان مشتری، دقیقا از جزئیات خدمات دریافت شده، کیفیت و تعرفه‌های آن، مطلع باشید.

پرس و جو از اطرافیان

از اقوام، بستگان و آشنایان خود سوال بپرسید، شاید آنها هم از خدمات این قالیشویی سالها پیش خدمات دریافت کرده باشند. در این صورت اگر این افراد کاملاً رضایت داشته باشند شما می‌توانید از خدمات آن ها بی ‌دغدغه و بدون کوچکترین نگرانی استفاده کنید.

تضمین کیفیت

یک قالیشویی معتبر و دارای سابقه، معمولا به شما خدمات خود را به صورت تضمینی ارائه می‌دهد. چرا؟ زیرا اینگونه قالیشویی‌ها نسبت به تقاضای مشتریان خود احساس مسئولیت و تعهد می‌کنند به همین دلیل حین ارائه خدمات یک ضمانت‌نامه کتبی به مشتری می‌دهند. آن‌ها ممکن است آسیبی به فرش وارد نخواهند کرد به همین دلیل با ارائه ضمانت‌نامه این اطمینان را به مشتری خود می‌دهند تا او هم دلگرم شود. در حقیقت این موضوع می‌تواند دلیل مهمی برای حرفه‌ای بودن پرسنل یک قالیشویی و اعتماد آن‌ها به تخصص و تجربه بالایشان باشد.

مشتری مداری

یک قالیشویی با سابقه و معتبر الویت اول و آخرش رضایت مشتری است و همیشه در مسیر جلب این رضایت در حال تلاش و کوشش است. در این راستا به خوبی به خواسته مشتری گوش می ‌دهد و کاری می ‌کند که او احساس رضایتمندی و خوشحالی داشته باشد. یک قالیشویی معتبر با به کارگیری نیروی متخصص به بهترین شکل قالی‌ های مشتریان خود را می ‌شوید تا کمترین آسیب را به آن وارد کند. مشتری مداری یک قالیشویی را می‌ توانید از روی نظرات کاربران متوجه شوید.

خدمات متنوع یک قالیشویی معتبر چیست؟

خدمات متنوع یک قالیشویی معتبر چیست؟

اغلب قالیشویی های معتبر شمال تهران علاوه بر خدمات شست‌وشوی فرش دارای خدمات دیگری نیز هستند. قالیشویی ملت نیز جز آن دسته از قالیشویی‌هایی معتبری است که به مشتریان خود خدمات بسیار زیادی ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های این قالیشویی‌ها این است که فرد تنها با خدمات یک قالیشویی می‌تواند برای عید نوروز فرش، مبل و موکت منزل خود را بشوید و تمیز تحویل بگیرد. خدمات متنوع یک قالیشویی معتبر عبارت است از:

  • شستن انواع فرش‌های دستباف، ماشینی، ابریشمی، اعلاء اردکان و…
  • خشکشویی انواع مبل و راحتی
  • شستن انواع موکت‌ها
  • هر نوع ترمیم و رفوگری فرش و قالیچه (مواردی از جلمه: پوسیدگی، پارگی، بیدزدگی، مشکلات ریشه، سوختگی و…)
  • از بین بردن هر نوع لکه لاک و رنگ

نکات مهم شستشوی فرش در قالیشویی

در قالیشویی ای که به صورت حرفه‌ ای و درست فرش‌ها شسته می شوند، یکی از مهم ‌ترین نکات این است که فرش ماشینی را از دستی جدا می کنند. نوع الیاف و رنگ فرش در نوع ماشینی و دستی با هم متفاوت است، به همین خاطر باید مشخص شود که فرش چطور می‌خواهد شستشو شود. اگر شما فرد مذهبی هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که فرش‌ها به چه صورت شسته می ‌شوند.

شستشوی اسلامی به ویژه آبکشی باید رعایت شود و فرش حتما باید با آب کر شسته شود. اگر فرش کهنه باشد باید قالیشویی این موضوع را از قبل بداند تا با دقت الیاف فرش را تمیز کند. اگر در فرش سوراخ یا پارگی وجود داشته باشد، باید قبل از شستشو آن را تعمیر یا به اصطلاح رفو کرد. اگر این اتفاق انجام نشود ممکن است پارگی و یا خرابی در هنگام شستشو بیشتر شود.

هم‌چنین باید به این نکته نیز دقت شود که فرش به صورت اتوماتیک شسته می ‌شود یا نیمه اتوماتیک. اگر فرش به صورت اتوماتیک شسته شود، دخیل بودن دست در آن کمتر است و کیفیت شستشو بالا می ‌رود.

ممکن است قالیشویی در هنگام تحویل فرش از شما قراردادی را با شما امضا کند که در متن آن نوشته شده باشد که اگر فرش دستی در هنگام شستشو آسیب ببیند، مشتری باید خودش خسارت را پرداخت کند و قالیشویی آن را به عهده نمی‌گیرد.

اگر در قرارداد این بند وجود داشت، آن را قبول نکنید. درواقع قالیشویی باید فرش شما را بیمه کند و در زمان خسارت بیمه آن را قبول کرده و پرداخت کند. حتما باید یک قالیشویی مطمئن و عضو اتحادیه را پیدا کنید. چون ممکن است قالیشویی معتبر نبوده و شاید دزدی یا کلاهبرداری اتفاق افتد. رسید و فاکتور قالیشویی حکم سند را برای شما دارد پس تا تحویل فرش آن را نزد خود نگه دارید.

چطور بهترین قالیشویی در شهر خود را پیدا کنیم؟

چطور بهترین قالیشویی در شهر خود را پیدا کنیم؟

تعدد شرکت‌های فعال در این بازار رقابت را شدیدا بالا برده و انتخاب بهترین قالیشویی تهران را برای افراد بسیار چالش‌برانگیز کرده است. برای اینکه بتوانید بهترین قالیشویی را در شهر خود پیدا کنید و شستشوی فرش در قالیشویی را تجربه کنید چند راه وجود دارد. ابتدا می‌ توانید از کسانی که تجربه در این زمینه دارند سوال بپرسید. به احتمال زیاد این مورد وجود دارد که بسیاری از آشنایان شما و یا همسایه‌ها فرش خود را به قالیشویی داده باشند و شما هم خبردار شده باشید. می ‌توانید از آن‌ها بخواهید تا در صورت رضایت قالیشویی را به شما معرفی کنند.

در این روش شما با اطمینان خاطر ناشی از دیدن نمونه کار شستشو، فرش خود را که تقریبا یک سرمایه محسوب می‌شود به یک قالشویی خوب می ‌سپارید. راه دیگر این است که در اینترنت جستجو کنید. سایت‌های بسیاری در این زمینه موجود هستند که قالیشویی‌های عالی را در شهرهای مختلف ایران از جمله شهر شما معرفی می‌ کنند. گاهی اوقات در این سایت‌ها نظرات مشتریان نیز نوشته می ‌شود که این مورد نیز می ‌تواند بسیار در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

قالیشویی الهیه یکی از شعب قالیشویی معتبر ونک می باشد. کارخانه قالیشویی ونک تاسیس ۱۳۵۰ عضو رسمی و معتبر اتحادیه قالیشویان دارای دو کارخانه مجهز تمام اتومات. متخصص در شستشوی انواع فرش های دستبافت، ابریشمی، کرک ،پشم ،فرشهای نفیس (عتیقه) و انواع فرشهای ماشینی ابریشمی و گل برجسته و ترک با ضمانت نامه کتبی می باشد. این قالیشویی یکی از بهترین قالیشویی های تهران است که با استفاده از دستگاه های مدرن و مواد شوینده مرغوب، خدمات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این قالیشویی دارای تیمی از متخصصان مجرب است که به خوبی با انواع فرش ها آشنایی دارند و می توانند به بهترین شکل ممکن آنها را شستشو دهند.

قالیشویی ونک از دستگاه های مدرن و پیشرفته برای شستشوی فرش ها استفاده می کند. این دستگاه ها با استفاده از تکنولوژی های نوین، می توانند فرش ها را به بهترین شکل ممکن شستشو دهند و آسیبی به آنها وارد نکنند. قالیشویی ونک از مواد شوینده مرغوب و سازگار با محیط زیست برای شستشوی فرش ها استفاده می کند. این مواد شوینده به خوبی فرش ها را تمیز می کنند و آسیبی به آن ها وارد نمی کنند. شما می توانید با تماس با این قالیشویی، از خدمات آن بهره مند شوید. ۸۸۶۴۲۲۱۲