کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان برای مشاوره دوران بارداری

پیش از بحث در خصوص کلینیک دل آسا، این مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان برای مشاوره دوران بارداری ، باید افزود که برای بسیاری از افراد ممکن است این سوال مطرح شود که : مشاوره بارداری چیست و اصلا این مشاوره ، چه اهمیتی دارد ؟ برای پاسخ به این سوال ، باید افزود که : در دوران بارداری ، بیش از دوازده درصد بانوان ، اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند .

به عبارت دیگر ، هر زنی باید مراحلی را پیش از بارداری پشت سر بگذارد تا خود و بدنش برای پذیرش جنین ، آماده شوند . یکی از این مراحل ، مشاوره پیش از بارداری می باشد . در جلسات پیش از بارداری بانوان می توانند در خصوص کلیه استرس ها و اضطراب های خود صحبت کنند و به قولی از هر گونه مشکلات عصبی احتمالی و تروما ها ، جلوگیری نمایند . در واقع ، از آن جایی که استرس مادر به کودک منتقل می شود ، ممکن است این امر برای کودک اختلالات شدیدی را ایجاد کند به طوری که کودک ، تا بزرگسالی درگیر این اختلالات باشد . به عبارت دیگر ، در دوران بارداری برخی بانوان با تغییرات احساسی ، خلقی و هورمونی مواجه می شوند و حتی ممکن است که نتوانند به درستی این تغییرات به وجود آمده را ، مدیریت و کنترل کنند . همین عدم توانایی در کنترل و مدیریت هورمون ها و احساسات باعث بروز مشکلات عصبی ، استرس و همچنین اضطراب در دوران بارداری می شود که در نهایت تمامی این عوامل ، محرکی برای بروز بیماری های روانی می گردند. با این اوصاف ، ممکن است این سوال برای عده ای مطرح شود که چگونه می توان اضطراب دوران بارداری را پشت سر بگذاریم ؟ یا به عبارت دیگر چه راهکارهایی برای مقابله با استرس در دوران بارداری وجود دارد؟ به منظور پاسخ به این سوال باید افزود که برای پشت سر گذاشتن این اضطراب در دوران بارداری ، راه های بسیار زیادی وجود دارد ، که از جمله این راه ها می توان به مواردی همچون : ۱ / قبل از اقدام به بارداری نیاز است که مادر حتما از وضعیت سلامت خود ، به خوبی آگاه شود تا در طول بارداری ، نگرانی در این خصوص نداشته باشد . ۲ / بیش تر استرس ها و اضطراب های مادر در این دوران ، به علت تغییرات هورمونی می باشد ، بنابراین نباید این اضطراب ها و استرس ها را ، امری غیر طبیعی محسوب نماید . ۳ / البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که مادر باید در مورد اضطراب ها و استرس های خود در این دوران ، صحبت کند . در چنین مواقعی یک مشاور متخصص و با تجربه ، می تواند حمایت گر فوق العاده خوبی برای مادر باشد . ۴ / در این دوران لازم است مادر برای خود انواع تفریحات بی خطر را فراهم نماید ، تفریحاتی همچون : پیاده روی ، یوگا ، و … چرا که در این صورت مادر راحت تر می تواند با اضطراب و استرس خود کنار بیاید . ۵ / لازم است که مادر ، ذهن خود را از بارداری دور کند و با تمریناتی همچون : تنفس عمیق ، ماساژ درمانی ، مدیتیشن ، و … آرامش را به خود باز گرداند . ۶ / مادر می تواند در این دوران تک تک اضطراب ها و استرس های خود را بر روی کاغذ بنویسد ، چرا که در این صورت می تواند بسیار راحت تر احساس آرامش کند . ۷ / مادر باید در این دوران ، بیشتر استراحت کند و بخوابد . چرا که در دوران بارداری ، به طور معمول مادر شب ها خواب خوبی ندارد و همین امر باعث اضطراب و استرس روزانه او می شود . بنابراین ، بهتر است مادر در طول روز کمی استراحت کند و بخوابد و …. اشاره کرد .

حال ممکن است برخی بانوان در دوران بارداری ، شرایطی را تجربه کنند که در صورت تجربه آن شرایط ، نیاز به یک مشاور متخصص داشته باشند . این شرایط به شرح ذیل می باشد :

۱ / تغییرات بسیار شدید خلقی ،

۲ / دوری از خانواده ، دوستان و حتی فرزندان ،

۳ / موارد وحشت زدگی ،

۴ / احساس خستگی مداوم داشتن ،

۵ / یافتن مشکل یا حتی مشکلاتی در مورد مواظبت از نوزاد یا حتی حالتی که در آن خود مادر به راحتی عصبی می شود ،

۶ / از دست دادن علاقه نسبت به آن دسته سرگرمی هایی که پیش از این لذت بخش بوده است ،

۷ / بدون هیچ دلیل مشخصی مادر احساس اضطراب یا غم کند .

نکته حائز اهمیتی که لازم است به آن توجه شود، این امر است که در دوران بارداری ، علاوه بر حس شیرین مادر شدن ، پدر و مادر نوزاد باید بدانند که تغییرات روانی و جسمی در بدن مادر رخ می دهد که با حمایت همه جانبه خانواده و علی الخصوص پدر ، این دوران بهتر طی می شود . بنابراین ، لزوم انتخاب و همچنین استفاده از تجارب یک مشاور و پزشک مجرب در این دوران ، به مدیریت شرایط ناشناخته و نو ، کمک شایانی می کند . به عبارت دیگر ، هدف اصلی و اساسی مشاوره در دوران بارداری ، کمک به والدین به خصوص کمک به مادر برای یک بارداری با کم ترین عوارض ( برای مادر و نوزاد ) می باشد . مجموعه روانشناسی دل آسا ، با سال ها سابقه درخشان و موفق در حوزه روانشناسی ، آماده ارائه خدمات شایان و تخصصی به عموم هموطنان عزیز می باشد . این کلینیک معتبر روانشناسی ، از میان هزاران نفر از روانشناسان پایش به عمل می آورد و سپس با تجربه ترین و متخصص ترین روانشناسان و روان پزشکان را بر اساس نظر کاربران و مراجعه کنندگان خود ، انتخاب و در وبسایت خود معرفی می کند .

بنابراین ، دیگر نیاز نیست که هموطنان محترم مدت ها مشغول تحقیق و بررسی برای یافتن بهترین و زبده ترین روانشناسان باشند ، بلکه می توانند با مراجعه به کلینیک دل آسا ، به راحتی و با خاطر آسوده روانشناس خود را انتخاب نمایند ‌و از تجربه و تخصص او در این حوزه ، بهره مند گردند . در واقع به همین خاطر است که می توان به جرات گفت که مجموعه روانشناسی دل آسا ، اینک به عنوان بزرگ ترین مرجع معرفی بهترین روانشناسان و مشاورین در کشور ، شناخته شده است . البته لازم به ذکر است که : کلینیک روانشناسی دل آسا ، با معرفی بهترین کلینیک های روانشناسی و همچنین با معرفی بهترین پزشکان در حوزه های : مشاوره قبل از دوران بارداری ، مشاوره دوران بارداری ، مشاوره پس از زایمان ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی ، درمان و کنترل اضطراب و استرس ، اعتیاد ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره قبل از ازدواج ، ناامنی ، استعدادیابی و … به مراجعه کنندگان محترم خود کمک می کند تا برای حل مسئله به وجود آمده ، با دیدی وسیع تر و اطلاعاتی بیش تر تصمیم بگیرند و مرجع خود را ، مشخص نمایند .