تخریب آینده بچه ها با مشاوره کودک بی کیفیت در ایران

زیرا مشاورانی نیز وجود دارند که از تجربه کافی برخوردار نبوده و می‌توانند اختلالات سطحی به وجود آمده در کودکان شما را به اختلالات و مشکلات جدی و غیرقابل درمان تبدیل کنند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده ناهنجاری در فرزندان خود حتماً با یک درمانگر خوب و باتجربه مشورت کنید. در این قسمت برای شما در مورد اهمیت یافتن یک مشاوره خوب و نقش آن در رفع آسیب‌های به وجود آمده برای کودکان و بچه‌ها صحبت می‌کنیم.

اهمیت پیدا کردن یک مشاوره کودک خوب و باتجربه

هنگامی که متوجه به وجود آمدن ‌یک‌ سری اختلالات و مشکلات در کودکان خود شدید اولین کار مراجعه به یک فرد باتجربه در این مسیر است. امروزه مشاوران کودک جزء بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آیند که شما می‌توانید مشکلات و رفتارهای ناهنجار کودکان خود را با آنها در میان گذاشته تا آنها بهترین اقدامات را برای درمان فرزندان شما در هر سن و سالی به کار بگیرند.

توجه داشته باشید به دلیل اینکه کودکان از روحیه حساسی برخوردار هستند و پرورش کودکان سالم می‌تواند بیشترین تاثیر مثبت را در پیشرفت و آینده جامعه داشته باشد.

  • استرس
  • کاهش عزت نفس
  • افسردگی
  • اختلالات جسمانی
  • پرخاشگری

در نتیجه شما به عنوان والدین مسئول موظف هستید تا در صورتی که مشکلات رفتاری در کودک خود مشاهده نمودید، برای درمان کودک خود و پیشگیری از ایجاد آسیب‌های بدتر در سایت هایی مانند ویکی روان مشاوره آنلاین کودک با یک مشاور عالی به صورت آنلاین یا حضوری صحبت کنید.

چه مشکلاتی ممکن است روی روحیه کودکان تاثیر منفی اعمال کند؟

تاثیر مشاور کودک بد بر بچه ها

برخلاف تصور بسیاری از والدین کودکان از هوش و درایت بسیار بالایی برخوردار هستند و به دلیل اینکه بر خلاف والدین درگیر یکسری مسائل روزمره نیستند در نتیجه به راحتی مشکلات پیرامون خود را درک می‌کنند.

  • مرگ یک عزیز
  • اعتیاد در خانواده
  • سوء استفاده‌های عاطفی یا جنسی
  • زورگویی
  • طلاق والدین
  • شروع مدرسه جدید
  • نقل مکان به یک خانه جدید
  • تجربه یک اتفاق آسیب‌زا

در این مواقع برای کنترل رفتار آنها و پیشگیری از خطرات جدی مانند خودزنی، استرس مداوم، مشکلات خوابیدن و تغییر در اشتها نیاز است تا از یک مشاور خوب و با تجربه که در این زمینه دارای تجربه‌های چندین سال است بخواهید تا برای رفع مشکلات ذکر شده به کودک شما کمک کند.

یک مشاوره کودک خوب و ماهر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

هنگامی که تصمیم دارید برای کودکان خود یک درمانگر خوب انتخاب کنید نیاز است یکسری ویژگی‌های و خصوصیات را در او در نظر داشته باشید. مهمترین ویژگی‌هایی که یک مشاور کودک خوب باید داشته باشد عبارت‌اند از:

  • برای تمام کودکان یک نسخه در نظر نمی‌گیرد و پس از بررسی کامل مشکلات کودکان و در نظر گرفتن شرایط آنها نسخه‌های متغیر و روش‌های گوناگون درمانی را تجویز می‌کند.
  • یک مشاوره کودک خوب و ماهر از روش‌هایی مانند قصه درمانی و بازی درمانی استفاده می‌کند تا با این روش بتواند کودک‌ را به ادامه درمان و مراجعه مجدد تشویق کند.
  • شرایط بچه‌ها مخصوصاً کودکان زیر ۷ سال به شدت متغیر است و به همین دلیل یک مشاور خوب باید درمان‌های تخصصی و اصولی را بر اساس بازه سنی تجویز کند.

بررسی ویژگی‌های یک مشاور خوب برای کودک باعث می‌شود که شما با دقت نظر بیشتری برای یافتن درمانگر کودک خود اقدام کنید و از این طریق بتوانید بستری مناسب برای حل مشکلات روحی و روانی او ایجاد نمایید.

در صورت عدم انتخاب یک مشاوره خوب و حاذق ممکن است چه آسیب‌هایی به کودکان وارد شود؟

انتخاب مشاور کودک آنلاین خوب

خطرناک‌ ترین آسیبی که عدم انتخاب یک مشاوره خوب به کودکان وارد می‌کند تخریب آینده بچه‌ها است. در صورتی که یک مشاور تجربه کافی نداشته باشد یا والدین بخواهند از مشاوران ارزان و تازه کار کمک بگیرند این کار می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات کودکان را چند برابر کند.

مثلاً ممکن است کودک در مرحله اول فقط با استرس سطحی مواجه شده باشد که یک مشاور بدون تجربه مشکلات او را چند برابر کرده و آسیب‌هایی مثل مشکلات روانی، افسردگی، خشم شدید و افت تحصیلی را برای او به وجود می‌آورد.

علاوه بر این یک مشاور خوب باید از صبر کافی برخوردار باشد تا بتواند روحیه متغیر کودک را التیام بخشیده و در طولانی مدت و چند جلسه مشکلات او را به طور کامل برطرف کند. پس والدین باید همواره خطرات و آسیب‌های یک مشاور بی‌تجربه را در نظر گرفته و از مراجعه به آن پرهیز کنند.

طبق گفته سایت cdc.gov

هدف از خدمات روان درمانی بهبود شرایط سلامت روانی کودکان بمنظور عملکرد بهتر در مدرسه، خانه و اجتماع است.

پس باید با انتخاب دقیق روانشناس کودک آینده آنها را تضمین کنیم.

برای جلوگیری از تخریب آینده بچه‌ها نیاز به چند جلسه مشاوره است؟

پاسخ این سوال بستگی به مواردی مانند سن و سال کودک و نوع مشکلات و آسیب‌های به وجود آمده برای او دارد. اما طبق نظر بسیاری از مشاوران و افراد متخصص در این زمینه حداقل ۵ جلسه ۴۵ دقیقه‌ای احتیاج است تا بتوان به طور تقریبی مشکلات بچه‌ها و کودکان را مدیریت کرده و به یک نتیجه نسبی رسید.

به همین دلیل در صورتی که جزو والدینی هستید که می‌خواهید طی یک یا دو جلسه مشکلات به وجود آمده برای فرزندان خود را برطرف کنید باید بگوییم که این امکان وجود ندارد و عجله در این مسیر ممکن است سبب تخریب آینده فرزند شما و ایجاد مشکلات جدی‌تر برای او شود.

سخن پایانی

مشاوره کودک را می‌توانیم یک پروسه درمانی مهم و حیاتی معرفی کنیم که روی رفع مشکلات کودکان تمرکز دارد. بسیاری از مشکلاتی که کودکان با آنها روبرو می‌شوند ریشه در رفتارهای بزرگسالان داشته به همین دلیل والدین پس از مشاهده رفتارهای تهاجمی یا نگران کننده در کودکان خود باید هرچه سریعتر آنها را نزد یک مشاوره کودک ببرند.

البته در حال حاضر مشاوران کودک بی‌کیفیت در کشور ایران وجود دارند که نه تنها کمکی به رفع مشکلات بچه‌ها نمی‌کنم بلکه با تجویز اشتباه خود آینده کودکان را نیز تخریب می‌کنند. پس در این مواقع نیاز است تا والدین در مورد سابقه مشاوره کودک تحقیق کرده تا بهترین آنها را انتخاب کنند.