سخنگوی شورای نگهبان: اعلام آمار مشارکت بعد از رای گیری

به گزارش باملین به نقل از ایرنا، هادی طحان نظیف درباره آخرین وضعیت انتخابات کشور اظهار کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان متشکل از ۲۳۰ هزار نفر از ناظران مردمی در کنار عوامل اجرایی از آغازین دقایق رأی گیری حضور و بر روند انتخابات نظارت داشتند.

وی افزود: در گزارش‌های میدانی که داشتیم مشکل خاصی نبوده و خود بنده در شهر تهران در چند حوزه انتخابیه و شعبه رأی‌گیری حضور پیدا کردم و با مشکل خاصی مواجه نبودیم.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: گزارش‌هایی که از طرف مردم ارسال می‌شود، همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و هم در هیئت‌های نظارت استان و دفاتر استانی موضوعات را پیگیری می‌کنند و با همکاری خوبی که میان عوامل اجرایی و نظارتی وجود داشته روند انتخابات دچار هیچ اختلالی نشده است، گزارش‌های بسیار کم و معدودی را ما از ابتدای صبح توسط سامانه مردم ناظر دریافت کردیم، اما همان موارد را پیگیری کردیم؛ مواردی که بوده تذکر داده شده و مواردی که نیاز به هماهنگی بود انجام شده است.

طحان‌نظیف با بیان اینکه روند نظارتی ما با خلع و نقصانی مواجه نبوده است گفت: آنچه که برای ما مهم است این که آرا مردم تا آخرین لحظه اخذ شود، به ویژه در مناطقی از کشور که با برودت هوا مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: انتخابات در سلامت و صحت در حال انجام است، با این حال اگر گزارشی را از مردم دریافت کنیم طبیعتاً تا انتها پیگیری خواهیم کرد و حسب گزارش‌هایی هم که در بعضی از مناطق و شعب داریم با ازدحام جمعیت مواجه هستیم که جای نگرانی ندارد چرا که تمام آرای مردم تا آخر اخذ می‌شود.