چگونه با فالوور کم وارد اکسپلور شویم؟

یکی از دغدغه های اصلی کاربران اینستاگرامی به ویژه کسانی که کسب و کار اینستاگرام دارند این است که چگونه با فالوور کم وارد اکسپلور شویم؟ در واقع خیلی از پیج های کم فالوور از رفتن پست هایشان در اکسپلور محروم می شوند. البته این فقط یک نظریه است و حقیقت ندارد! با فالوور کم هم می توان به اکسپلور رفت و بازدید بالایی گرفت فقط کافیه نکات مهم بردن پست ها به اکسپلور با فالوور کم را بدانید. در این مقاله از سایت باملین قرار است به شما بگوییم چگونه با فالوور کم وارد اکسپلور اینستاگرام شویم. پس اگر پیج اینستاگرام شما فالوورهای کمی دارد و دوست دارید پست هایتان وارد اکسپلور شود و کلی بازدید بگیرید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

 

چگونه با فالوور کم وارد اکسپلور شویم؟

شما به راحتی با تعداد فالوور کم هم می توانید پست های خود را وارد اکسپلور کنید به شرطی که با معماری اکسپلور آشنا باشید و نکاتی که در ادامه می گوییم را رعایت کنید.

 

نکته اول: مخاطبان واقعی خود را بشناسید!

بازاریابی در اینستاگرام، در تب اکپسلور آن، معنا پیدا می کند. پس اگر می خواهید پیج بیزنسی شما، جایی در آن داشته باشد، باید اول مخاطبان اصلی تان را پیدا کنید.

برای مثال، هیچ وقت انتظار نداشته باشید کسی که فوبیای آب دارد، به دنبال تجهیزات شنا بگردد! چنین کاربری، مخاطب واقعی پیج فروش تجهیزات ورزش های آبی نیست.

پس اگر قرار است وارد اکسپلور اینستاگرام شوید، باید ببینید که مخاطب شما کیست و چه نیاز هایی دارد؟ اصلا آیا کسب و کار شما، کمکی به او می کند؟ آیا او یک فالور اکتیو است؟

شما می خواهید که پیج تان در اکسپلور چه کسانی حضور داشته باشد؟ با شناخت مخاطب هدف، راحت تر می توانید با آن ها به تعامل بپردازید. بنابراین باید پرسونای آن ها را بشناسید.

 

نکته دوم: به مخاطبان خود اهمیت بدهید

تفاوت بین تعامل مخاطب با شما یا نادیده گرفتن تان، بستگی به میزان اهمیتی که به او می دهید، دارد. به مخاطبان خود گوش بدهید و ببینید که واقعا به چه چیزی نیاز دارند؟

با دانستن سلیقه کاربر و بررسی پیج هایی که فعالیتی مشابه شما دارند، به راحتی می توانید راه وارد شدن به اکسپلور را کشف کنید. زیرا می دانید باید چه محتوایی تولید کنید تا نطر فالور های تان، جلب شود.

 

نکته سوم: پست ها و پیج رقبا را بررسی کنید

در دومین قدم به سراغ پیج­ های موفق در اکسپلور اینستاگرام که در حوزه­ ی فعالیت خودتان هستند، بروید. بهتر است آخرین پست­ های منتشر شده آن­ها را بررسی کنید. میزان بازدید پست­های آن­ها را مشخص کنید و به دنبال تحلیل و بررسی میزان بازدیدها باشید. با این کار می­ توانید دید کاملی از رقبای خود پیدا کنید و این که می­ دانید کدام پست­ ها، بازدید بیش­تری خواهند داشت. با توجه به این موارد، می­ توانید پست­هایی بسازید که بیشترین بازدید را در کمترین زمان ممکن داشته باشند.

 

نکته چهارم: پست های اکسپلور را تحلیل کنید

به بخش اکسپلور بروید و بررسی کنید که بیشتر کدام یک از پست­ ها وارد اکسپلور شده­ اند. از چه کاورها و قالب­ هایی برای پست خود استفاده کرده اند. هشتگ، کپشن و رنگ بندی پست ­شان را هم بررسی کنید. بهتر است اطلاعاتی که تا این جا بدست آورده ­اید را در جایی یادداشت کنید، زیرا در ادامه به کارتان خواهد آمد.

 

نکته پنجم: مدت زمان ماندگاری کاربران را افزایش دهید

در طراحی پست­ها دقت کنید. اگر بتوانید پست­ها را به گونه­ ای طراحی کنید که کاربران مدت زمان بیش­تری را صرف دیدن آن کنند، قدم بزرگی برداشته­ اید. به عنوان مثال، می­توانید کپشن­ های بلندی بنویسید و یا از ویدئوهای طولانی استفاده کنید. زمانی که کاربران زمان زیادی را برای دیدن پست­ های شما صرف می­کنند، اینستا متوجه علاقه مندی کاربران به پست­ها شما می­ شود و در نهایت پست ها را وارد اکسپلور اینستاگرام می­ کند.

 

نکته ششم: از قابلیت های جدید اینستاگرام غافل نشوید

یکی از راه هایی که می تواند به شما برای وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام کمک کند، استفاده از قابلیت های خود این شبکه اجتماعی است. بررسی کنید که در محدوده جغرافیایی اطرافتان، چه چیزی طرفداران بیشتری دارد؟

برای انجامش مصمم هستید؟ بسیار خب! پس اینستاگرام خود را باز کنید و در بخش اکسپلور، search را انتخاب نمایید. در این قسمت، می توانید بر اساس اکانت، تگ ها، مکان ها و همینطور محبوب ترین پست ها، جستجو کنید.

خب حالا به مسیر خود مان ادامه می دهیم. تب places را انتخاب کرده و منطقه جغرافیایی خود را ثبت نمایید. در میان نتایجی که بالا می آیند، می توانید آنچه در محدوده شما، بیشتر دیده می شود را پیدا کنید.

 

نکته هفتم: هشتگ ها را دست کم نگیرید

هشتگ ها آنقدر مهم هستند که کمتر کسی از خیر آن ها می گذرد. حتی کاربرانی که پیج های شخصی دارند هم از هشتگ زدن، غفلت نمی کنند.

برای کسانی که بیزنس پیج دارند، هشتگ، یکی از راه های بازاریابی به حساب می آید. می دانید چرا؟ روزانه حدود ۱۰۰ میلیون پست در اینستاگرام آپلود می شود.

شما با انتخاب هشتگ مناسب، می توانید جلوی گم شدن پست تان در میان خیل عظیم پست های مختلف را بگیرید. این روز ها همه به اهمیت هشتگ ها پی برده اند. زیرا مخاطبان بیشتری را به سمت پیج های هدف، راهنمایی می کنند.

همانطور که گفتم، نکته مهم در هشتگ گذاری، انتخاب هشتگ درست هست. یعنی چی؟ یعنی اگر پیج علمی دارید، نباید در مورد سقوط بورس فلان کشور هشتگ بزنید.

می دانم که با استفاده از هشتگ های وایرال در هر پست، مخاطبان بیشتری آن را می بینند. اما باید بدانید که این کار نه از نظر حرفه ای صحیح است و نه از نظر اخلاقی!

وقتی کاربر به دنبال اطلاعات خاصی است و با پستی مواجه شود که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد، هیچ واکنشی نشان نمی دهد. این برای نرخ تعامل شما یک مورد منفی محسوب می شود. در نتیجه نمی توانید به راحتی وارد اکسپلور اینستاگرام شوید.

اصلا بگذارید آب پاکی را روی دست تان بریزم! از قدیم گفته اند “موسی به دین خودش، عیسی به دین خودش”! راه خودتان را بروید و توجهی به حواشی نداشته باشید.

 

نکته هشتم: با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

مخاطبان پیج خود را شگفت زده کنید و به آن ها نشان بدهید که برای شما مهم هستند. این کار، توجه آن ها را جلب کرده و ارتباط بهتری با شما و پیج تان برقرار می کنند.

در نتیجه دیگر نیاز نیست با زبان بی زبانی از آن ها بخواهید که پست های بیشتری را لایک کنند یا کامنت بگذارند. زیرا خودشان به طور خود جوش، قلب توخالی پست های شما را قرمز می کنند.

هرچه میزان لایک و کامنتی که پست های شما دریافت می کنند، بیشتر باشد، یعنی لیاقت بیشتری برای حضور در اکسپلور اینستاگرام دارند. پس محتوای مناسب تولید کنید.

 

نکته نهم:تولید محتوا، یک راه حل همیشگی

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟ همانطور که گفتم، یکی از بهترین پاسخ ها، تولید محتوای با کیفیت است. در زمان انتخاب عکس یا ویدیو برای آپلود کردن، حتما به کیفیت آن ها توجه کنید.

قالب های استاندارد اینستاگرام را بشناسید و سایز عکس یا ویدیو ها را متناسب با آن ها انتخاب کنید. با این کار، نمای اصلی عکس یا ویدیویی که در نظر دارید، برای فالور های تان به نمایش در می آید.

از همه مهم تر! مخاطبان شما متوجه می شوند که برای آن ها ارزش قائل هستید و هیچ پستی را سرسری آپلود نمی کنید. بنابراین تعامل شان با پیج شما افزایش می یابد و می توانید کم کم وارد بخش اکسپلور اینستاگرام شوید.

 

نکته دهم: در ساعات اولیه ارسال پست، تعامل داشته باشید

برای ورود به اکسپلور اینستاگرام باید با کاربران خود تعامل داشته باشید. تنها به این که یک پستی را ارسال کنید، اکتفا نکنید، بلکه پس از انتشار پست تازه زمان دست به کار شدن است. پست را برای دوستانتان بفرستید، خودتان کامنت بگذارید. جالب است بدانید که انجام این کارها با ساختن اکانت فیک اینستاگرام هم امکان پذیر است و اینستاگرام به این مورد شک نخواهد کرد. لازم است یادآور شویم که از دوستان خود بخواهید، پست شما را share و save کنند.

 

نکته یازدهم: زمان ارسال پست ها را شناسایی کنید

از دیگر راه ­های ورود به اکسپلور اینستاگرام که یکی از مهم­ترین معیارهای اینستا هم به شمار می­ رود، می­توان به ارسال پست­ها در زمان درست اشاره کرد. سعی کنید پست­ هایتان را زمانی منتشر کنید که کاربران بیش­تری آنلاین هستند. خواهید دید که پست­ هایتان توسط کاربران بیش­تری دیده می شوند. به عنوان مثال، کاملاً مشخص است که اگر پست­ها در ساعت ۴ صبح ارسال شوند، بازدید بسیار کمی خواهند داشت.

 

نکته دوازدهم: پست را در استوری نیز منتشر کنید

در حال حاضر الگوریتم اینستاگرام به گونه­ ای است که در قسمت home، تایم لاین زمانی را دنبال نمی­ کند. به این معنی که ممکن است در هنگام ارسال پست، بسیاری از کاربران پست شما را مشاهده نکنند. به همین دلیل پیشنهاد می­ شود پس از انتشار پست، حتما آن را در استوری نیز منتشر کنید. با انجام این کار افراد بیش­تری از پست منتشر شده مطلع می­ شوند.

 

نکته سیزدهم: کاربران را برای فعال نمودن اعلانات پیج ترغیب کنید

سعی کنید کاربران خود را به هر نحوی، مثلا در استوری ترغیب کنید که اعلانات پیج شما را فعال کنند. کافی است کاربران در پیج شما، دکمه سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه turn on post notifications را فعال کنند. یکی از مؤثرترین راه­های ورود به اکسپلور اینستاگرام، همین فعال بودن اعلانات پیج است.

 

نکته چهاردهم: تگ کردن را فراموش نکنید

بعد از اینکه همه موارد بالا را دنبال کردید، حالا نوبت آپلود کردن پست می رسد. پیش از آپلود آن، پیج های مرتبط با زمینه کاری خود را تگ کنید.

به این ترتیب، احتمال بازدید آن را افزایش می دهید. دیگر نیازی نیست بگویم که این کار چقد می تواند در افزایش لایک و کامنت یا حتی تعداد فالور های تان تاثیر گذار باشد. اینطور نیست؟

 

نکته پانزدهم: لوکیشن بزنید

با انتخاب لوکیشن، افراد بیشتری به پیج شما دسترسی می یابند. زیرا از طریق تب places هم می توانند پیج شما را پیدا کنند. همچنین، شانس وارد شدن پست های شما در اکسپلور اینستاگرام برای افرادی که در محدوده جغرافیایی شما قرار دارند، افزایش می یابد.

 

جواب اصلی این سوال یعنی: چگونه با فالوور کم وارد اکسپلور شویم؟ دقیقا رعایت نکاتی بود که در این مقاله به شما گفتیم. اگر واقعا دوست دارید با تعداد فالوور کم وارد اکسپلور اینستاگرام شوید و کلی فالوور جدید دریافت کنید حتما به این نکات توجه کنید. امیدواریم از این مقاله آموزشی استفاده کرده باشید.