حل مشکل قطع و وصل شدن اینترنت ایرانسل

گاهی اوقات ممکن است با قطع و وصل شدن پیاپی اینترنت ایرانسل مواجه شوید که بسیار آزاردهنده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی در گوشی های مختلف به وجود آید. گاهی اوقات ممکن است این مشکل به خاطر گوشی شما و مشکلات سخت افزاری و نرم افزای آن باشد، گاهی اوقات هم به خاطر مشکلات تنظیمات سیم کارت ایرانسل است. در این مطلب از باملین می توانید راه حل مشکل قطع و وصل شدن اینترنت ایرانسل را مطالعه کنید.

 

آموزش حل مشکل قطع و وصل شدن اینترنت ایرانسل

برخی مواقع ممکن است که کاربرانی که خط ایرانسل دارند این مشکل را مشاهده کنند و بپرسند که علت قطعی اینترنت ایرانسل چیست؟ در پاسخ به این سوال که چرا اینترنت ایرانسل کار نمیکنه همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد باید گفت که در موبایل شما، بخش قابل‌توجهی از حافظه به حافظه پنهان یا همان کش اختصاص یافته است، جایی که داده‌های مربوط به برنامه‌ها و فرآیندهای مختلف «در سیستم عامل» ذخیره شده و به طور خودکار فعال می‌شود تا این برنامه‌ها و پردازش‌ها با سرعت بیشتری در گوشی شما شروع بکار کنند.

آیا تنظیم اینترنت ایرانسل روی سیستم‌عامل‌های مختلف پاسخگوست و یا سرعت آن بستگی به گوشی یا سیستم عامل دارد؟ آیا برای تنظیمات ایرانسل باید به مراکز آن مراجعه کرد و فرآیند خاصی دارد؟ احتمالاً شما هم چنین سوالاتی در ذهن خود دارید و به‌دنبال جواب هستید. یکی از خدمات خوب این اپراتور اینست که به صورت پیش فرض برای دستگاه، تنظیمات اینترنت گوشی ایرانسل را ارسال می‌کند و شما می‌توانید بر روی هر پلتفرمی از شبکه‌های مختلف اینترنت(۵G، ۴G، ۳G) از نهایت سرعت بهره ببرید. البته تنظیمات ایرانسل بستگی به مدل گوشی هم دارد که از این باندها پشتیبانی کند یا خیر.

این کار نه تنها کار کاربران را از بابت دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل راحت کرده، بلکه باعث شده دیگر به سادگی بتوانید فرآیند تنظیمات مربوطه را در گوشی خود طبق دستورالعملی که ارسال می‌شود، انجام دهید و نیازی نباشد به مراکز ایرانسل یا موبایل فروشی مراجعه کرده یا مجبور به پرداخت هزینه اضافی شوید. البته یک نکته را مدنظر داشته باشید، سیم کارت‌های قدیمی ایرانسل فقط از شبکه‌های ۲G و ۳G پشتیبانی می‌کنند و برای فعال کردن اینترنت ایرانسل و دسترسی به نسل جدید اینترنت پرسرعت، حتماً باید سیم‌کارت خود را به USIM تغییر دهید که این کار به راحتی امکان پذیر بوده و کافیست سیم کارت به نام خودتان باشد و به مراکز معتبر ایرانسل مراجعه کنید تا در عرض در چند دقیقه صاحب سیمکارت USIM شوید. خوشبختانه خدمات این اپراتور در این زمینه بسیار خوب و رضایت بخش است و کاربران را به دردسر نمی‌اندازد.

 

کد تنظیمات اینترنت ایرانسل برای حل مشکل قطعی اینترنت ایرانسل

ایرانسل برای راحتی کاربران، به صورت پیش فرض اقدام به فعال سازی اینترنت ایرانسل روی تمامی خطوط خود کرده است. البته برای استفاده از حداکثر سرعت و دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل lte همانطور که گفتیم، بهترست سیم کارت‌های قدیمی را کنار گذاشته و به استفاده از USIM روی آورید. البته این مسئله تنها به سیم کارت مربوط نیست و به مدل گوشی و پشتیبانی آن از شبکه‌های پرسرعت نیز بستگی دارد، پس حتماً اطلاعات دستگاه خود را چک کرده تا در آینده دچار مشکل نشوید.
اگر به هر دلیلی اینترنت سیم‌کارت روی گوشی شما فعال نبود، با استفاده از کد فعال سازی اینترنت ایرانسل می‌توانید تنظیمات اینترنت خود را انجام دهید و مشکل را حل کنید.

 

کد فعال سازی اینترنت ایرانسل

کدهای دستوری این اپراتور مثل کد دایورت ایرانسل و … کاربردهای زیادی دارند و ساده‌ترین و بهترین روش برای فعال سازی نت گوشی نیز استفاده از کد تنظیمات اینترنت ایرانسل است که برای این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید.

• برای دریافت کد فعال سازی اینترنت ایرانسل اهمیتی ندارد سیستم عامل یا گوشی شما چیست، موبایل خود را برداشته به قسمت تماس رفته و کد دستوری #۲*۴*۵۵۵* را از طریق خط ایرانسل خود شماره‌گیری نمایید. این کار باعث اجرا شدن کد USSD اینترنت ایرانسل می‌شود.

• سپس در پیغامی کد دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل برای شما ارسال خواهد شد.
• اکنون تنظیماتی که برای شما ارسال شده یا همان Configuration Message را انتخاب کنید.

• بعد از انتقال به صفحه تنظیمات ایرانسل گزینه نصب یا Install را بزنید.

• در صورتی که از شما درخواست پین کد یا رمز شد، عدد ۱۲۳۴ را وارد کنید.

• تنظیمات اینترنت ایرانسل متناسب با سیستم عامل و مدل گوشی شما فعال شده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.
• اگر بعد از طی مراحل گفته شده، با خطای خاصی مواجه نشدید، اما همچنان قادر به استفاده از اینترنت نیستید، کافیست Mobile Data را خاموش و چند ثانیه بعد روشن کنید. به همین راحتی می‌توانید با کد تنظیمات اینترنت ایرانسل مشکل خود را حل کنید.