خرید کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت با بهترین قیمت

یکی از مهم‌ترین دلیل‌هایی که گفته می‌شود جهان به یک دهکده‌ی کوچک تبدیل شده است، ارتباط‌های زیادی است که امروزه می‌توان برقرار کرد. یکی از راه‌های ارتباط، سیستم حمل‌ونقل امروزی است که به‌سادگی می‌توان هر کالایی را به هر جایی از جهان فرستاد و به‌سادگی می‌توان بین هر دو کشوری از جهان، ارتباط کالایی و ترانزیتی برقرار کرد. البته این سیستم حمل‌ونقل از زمانی پیشرفت کرد که کانتینرها ساخته شدند. در واقع، ساده بودن حمل‌ونقل امروزه به دلیل وجود کانتینرها است که ما در این جا می‌خواهیم خرید کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت با بهترین قیمت را بررسی کنیم.

در گذشته این طور نبود که بتوان روی هر کشتی یا قطار، حجم بالایی از کالاها را قرار داد؛ بلکه از زمانی که کانتینرها ساخته شدند، این پیشرفت ایجاد شد و اکنون می‌توان روی هر کشتی، چند هزار تن کالا را قرار داد و بدون نگرانی به جای دیگری حمل کرد. البته کانتینرها هم همیشه یک مکعب مستطیل فلزی ساده نیستند، بلکه انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها به سیستم تهویه هوا مجهز هستند و برخی از آن‌ها حتی مکعب هم نیستند. حتی همه‌ی کانتینرها، اندازه‌ی یکسانی ندارند؛ مانند کانتینر ۲۰ فوت ، کانتینر ۴۰ فوت، کانتینر ۴۵ فوت، و…

انواع کانتینر با کارکرد متفاوت

بنابراین، کانتینرها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام، کارکرد متفاوتی هم دارند؛ مانند کانتینر یخچالی که می‌توان دمای آن را تنظیم کرد و برای حمل موادی استفاده می‌شود که فاسدشدنی هستند (مانند مواد غذایی، دارویی، و…). کانتینر تانکری هم یکی دیگر از انواع کانتینرها هست که برای حمل مواد مایع (مانند سوخت، الکل، و…) استفاده می‌شود. کانتینر روباز (اپن تاپ) هم یک نوع کانتینر است که سقف ندارد و برای حمل تجهیزاتی استفاده می‌شود که ارتفاع زیادی دارند. در کل، می‌توان انواع کانتینرهای کاربردی را به‌صورت زیر نام برد:

  • کانتینر یخچالی (یخچالدار)
  • کانتینر معمولی (۲۰ فوت و ۴۰ فوت)
  • کانتینر ارتفاع بلند (۲۰ و ۴۰ فوت)
  • کانتینر تانکری (مخزنی)
  • ایزوتانک و فلکسی تانک
  • کانتینر فلت رک (رک تخت)
  • کانتینر روباز (اپن تاپ)
  • کانتینر پهلوباز (اپن ساید)

البته ما در این نوشته قرار نیست که همه انواع کانتینر را بررسی کنیم؛ بلکه می‌خوایم بدانیم که چطور کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت را با بهترین قیمت بخریم؟ چطور یک کانتینر دست دوم ارزان بخریم؟

قیمت خرید کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت استاندارد

بعد از این که ما تصمیم گرفتیم چه نوع کانتینری را برای حمل کالاهای خود تهیه کنیم، حالا به موضوع مهم خرید کانتینر و قیمت کانتینر پیش می‌آید. حالا دیگر مهم‌ترین سوال ما این می‌شود که «قیمت یک کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت استاندارد چقدر است؟» و «چطور می‌توان یک کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت استاندارد را ارزان‌تر خرید؟»

مانند هر کالای دیگر، برای خرید کانتینر ۲۰ فوت (۶ متری) و ۴۰ فوت (۱۲ متری) استاندارد هم نمی‌توان یک قیمت واحد را اعلام کرد؛ چون با توجه به شرایط هر کانتینر، قیمت آن هم متفاوت خواهد بود. عوامل و پارامترهای گوناگونی هستند که روی قیمت کانتینر ۴۰ فوت استاندارد (کانتینر ۱۲ متری) اثرگذار هستند. مانند سال تولید، شرکت تولیدکننده، و…

مورد دیگری که روی قیمت کانتینرها تاثیر دارد (مانند قیمت کانتینر ۲۰ فوت)، قیمت ارز است؛ چون معمولاً کانتینرها به قیمت دلار یا دیگر ارزهای جهانی خرید و فروش می‌شوند. ابعاد کانتینرها هم در قیمت آن‌ها اثرگذار است. مثلاً قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری (۴۰ فوت) نسبت به قیمت کانتینر ۶ متری (۲۰ فوت) بیشتر است و دلیل آن، ابعاد کمتر و اندازه‌ی کوچک‌تر آن است.

در کل، شما باید بر اساس بودجه‌ای که دارید برای خرید کانتینر نو اقدام کنید؛ ولی اگر به دنبال یک خرید ارزان‌تر هستید، می‌توانید از کانتینر دست دوم هم استفاده کنید و قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت دست دوم را لحاظ کنید.

قیمت کانتینر ۲۰ فوت دست دوم نسبت به کانتینر ۲۰ فوت نو بسیار کم‌تر است؛ البته اگر کانتینر از نظر ظاهری، سالم باشد و کارایی لازم برای حمل‌ونقل را داشته باشد. عوامل زیر روی قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت دست دوم اثرگذار هستند:

  • سلامت کانتینر
  • ابعاد و اندازه
  • شرکت تولیدکننده
  • سال ساخت
  • سالم و تمیز بودن
  • پوسیده نشدن کفی کانتینر
  • نبود سوراخ و روزنه در سقف کانتینر
  • و…

همچنین، کانتینرهای که اصطلاحاً فاکتور یا مجوز ترخیص دارند، قیمت و اعتبار بیشتری هم در بازار دارند.

.

==============================

.

هر کدام از موردهایی که گفته شد روی قیمت کانتینر تاثیرگذار هستند. بنابراین، خرید یک کانتینر کارکرده یا نو، یک کار تخصصی است که باید در آن زمینه تجربه داشته باشید و برای آن وقت بگذارید. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تجربه‌ی کافی و وقت کافی را برای این کار ندارید، حتماً این کار را به یک کارشناس بسپارید. ما در شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانیم این کار را به بهترین حالت برای شما انجام بدهیم.

شما با شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانید انواع کانتینرها را با قیمت مناسب تهیه کنید و آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. این شرکت دارای چهار شعبه‌ی مهم در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و بندرعباس است و می‌تواند خدمات خود را در سراسر ایران ارائه کند. فقط کافی است که با کارشناس‌های شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها به‌صورت رایگان مشورت بگیرید.

همچنین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از انواع کانتینرهای قابل ارائه، نشانی شرکت، شماره‌های تماس، و… می‌توانید به وب‌سایت سالیان کانتینر به نشانی www.saliancontainer.com مراجعه کنید. برای خرید و استعلام قیمت کانتینر نو و دست دوم با ما ارتباط بگیرید.