رفع مشکل آنتن دهی ایرانسل با این روش ساده انجام میشه!

چرا آنتن دهی ایرانسلم ضعیف شده؟ اگر شما هم سیم کارت ایرانسل دارید و دچار مشکل آنتن دهی شده اید باید سعی کنید دلایل ضعف آنتن دهی ایرانسل را تشخیص دهید. در این مطلب از باملین قصد داریم رفع مشکل آنتن دهی ایرانسل را مورد بررسی قرار دهیم و با بررسی مشکلاتی که باعث ضعف آنتن دهی می شوند، راه حل آنها را نیز بیان کنیم.

 

عواملی که موجب مشکل آنتن دهی ایرانسل می‌شوند:

۱- ضخیم بودن قاب گوشی

۲- روی حالت پرواز نبودن

۳- بروز نبودن و بهم خوردن تنظیمات شبکه

۴- ثبت نکردن گوشی در سامانه همتا در زمان خرید

۵- قدیمی بودن سیم کارت (سیم کارت را ۴G کنید.)

 

تنظیمات آنتن دهی ایرانسل

اگر همه این موارد را رعایت کرده‌اید و باز هم مشکل آنتن دهی ایرانسل برایتان حل نشده، پیشنهاد می‌کنیم یکبار سیم کارت را از داخل گوشی خارج کنید. سپس سیم کارت و محفظه‌ای که سیم کارت در آن قرار می‌گیرد را تمیز کنید و دوباره سیم کارت را جا بزنید.

بررسی تنظیمات آنتن دهی ایرانسل در iOS

تنظیمات آنتن دهی ایرانسل در اندروید و iOS کمی متفاوت هستند. در گوشی‌های اپل می‌توانید این قابلیت را بروزرسانی کنید. اما در اندروید همچین قابلیتی وجود ندارد. برای بررسی بروز بودن تنظیمات انتن ایرانسل در آیفون مطابق تصویر زیر مراحل زیر را طی کنید.

Settings > General > About

بررسی تنظیمات آنتن دهی ایرانسل در اندروید

همانطور که بالاتر گفته شد، در اندروید این تنظیمات را نمی‌توانید بروزرسانی کنید. اما برای رفع مشکل آنتن ایرانسل می‌توانید این تنظیمات را ریست کنید. ریست کردن آن باعث بهبود می‌شود. زیرا ممکن است به دلیل استفاده از VPNها تنظیمات بهم خورده باشد.

ورود به تنظیمات

وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به بخش General managment بروید.

بخش Reset را باز کنید.

در این منو می‌توانید تمام تنظیمات گوشی از جمله تنظیمات آنتن دهی ایرانسل را ریست کنید. ما فقط قصد ریست تنظیمات شبکه را داریم.

انتخاب ریست شبکه

حالا باید از بین گزینه‌های مختلف ریست تنظیمات شبکه یا گزینه Reset network settings را انتخاب کنید تا تنظیمات ریست شوند.

انتخاب سیم کارت

اگر گوشی شما دو سیم کارته است، اینجا می‌توانید انتخاب کنید برای کدام سیم کارت تنظیمات ریست شود.

با انجام این کار تمام تنظیمات شبکه شما مانند ریست فکتوری به حالت اول برمی‌گردد. اگر این قسمت را در تنظیمات پیدا نکردید، عبارت Reset Network Settings را جستجو کنید.

انتخاب دستی شبکه ایرانسل

در حالت معمولی تلفن همراه شما، شبکه ایرانسل را به صورت خودکار تشخیص داده و انتخاب کرده است. ممکن است به دلیل قطع و وصل شدن آنتن، نیاز باشد دستی ایرانسل را انتخاب کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

۱- تنظیمات گوشی را باز کنید

۲- اتصالات یا Connections را بزنید.

۳- این گزینه را انتخاب کنید.

۴-حالا Network operators را باز کنید.

۵- با غیر فعال کردن این گزینه می‌توانید لیست شبکه‌ها را مشاهده کنید و به صورت دستی یکی را انتخاب کنید.

اعلام مشکل انتن دهی ایرانسل به پشتیبانی

در صورتی که تمام موارد را چک کردید و مشکلی در تنظیمات آنتن دهی ایرانسل وجود نداشت، بررسی کنید منطقه‌ای که در آن از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید، جز مناطق تحت پوشش ایرانسل هست یا خیر. برای بررسی این موضوع به صفحه “مناطق تحت پوشش ایرانسل” مراجعه کنید. سپس آنتن دهی ایرانسل در منطقه خود را بررسی کنید.

اگر مشکل آنتن دهی ایرانسل در همه جا برایتان به یک شکل است، پیشنهاد می‌کنیم مشکل را به پشتیبانی ایرانسل گزارش دهید.

مشکلات سخت افزاری

در نهایت اگر سیم کارت‌تان در گوشی دیگری آنتن دارد و تنظیمات آنتن دهی ایرانسل را هم به درستی انجام داده‌اید و همچنان با مشکل آنتن دهی ایرانسل روبرو هستید، گوشی خود را به یک تعمیرکار مطمئن نشان دهید.