معرفی ۵ برند اماراتی و محبوبترین عطرهایشان

صنعت عطر و ادکلن امارات چندین سال است که به رونق رسیده و برخی از مشهورترین عطرهای جهانی را ارائه می دهد. برندهای محبوبی مانند آرماف، فراگرنس ورد و… در این میان جای می گیرند. عطر و ادکلن های برندهای اماراتی از نظر کیفیت با هم متفاوت هستند. برندهای اماراتی محصولات اصل و اورجینال را در بازارهای مربوطه عرضه می کنند. فرمولاسیون این عطر ها توسط برترین عطرسازان جهانی خلق شده اند و حق امتیاز ساخت فرمولاسیون آن ها به کارخانجات اماراتی اختصاص دارد. برخی از برترین برندهای معتبر اماراتی در این بخش معرفی می شوند.

برند عطر آرماف

عطر آرماف نامی آشنا در فهرست برترین عطر و ادکلن های اماراتی محسوب می شود. این برند معتبر ۱۸۵ عطر سرشناس را وارد عرصه های عطر و ادکلن کرده و روایح خاص و خلاقانه ای ارائه می دهد. محصولات این برند عطر در دو دسته بندی قرار می گیرند. برخی از این محصولات از کمپانی فرانسوی مادر ارائه می شوند و برخی مربوط به کمپانی اماراتی آن هستند. عطرهای جذابی مانند ترس نویت، کلاب د نویت، بلو هوم، تگ هیم نقره ای و… در میان مجموعه محصولات این کمپانی قرار می گیرند.

برند عطر آرماف در حوزه خلیج فارس سر و صدای زیادی به پا کرده است؛ ارائه بسته بندی های جذاب و لوکس برای مجموعه عطرهای این کمپانی یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. این کمپانی در ابتدا در حوزه ساخت و تولید بطری عطر فعالیت داشته و رفته رفته وارد صنعت عطرسازی شد.

برند عطر فراگرنس ورد

این مجموعه معتبر از سال ۲۰۰۹ آغاز به فعالیت کرده و تاکنون شهرت بالایی در این حوزه به دست آورده است. کمپانی فراگرنس ورد امروزه در میان بزگترین تولیدکنندگان عطر و ادکلن در سطح جهان معرفی می شود. کیفیت بالای عطر و ادکلن های این برند و فرمولاسیون ویژه محصولات آن سبب شهرت آن شده؛ محصولات فراگرنس ورد با زیباترین ترکیبات بویایی وارد دنیای عطر و ادکلن می شوند. روایح متفاوتی این برند اغلب با هزینه های به صرفه تری خرید و فروش می شوند. تمرکز این برند بیشتر در خصوص ساخت و تولید عطرهای مردانه است.

برند عطر اماراتی الهامبرا

عمده فعالیت های این برند عطر، خرید ترکیبات و فرمولاسیون مشهور روایح جهانی است که محصولات آن را خاص تر می کند. محصولات اورجینال این برند عطر با قیمت های به صرفه تری از بازارهای جهانی در اختیار مشتریان قرار می گیرند. کیفیت بالا و ماندگاری بی نظیر مجموعه محصولات برند الهامبرا اماراتی یکی از مهمترین ویژگی های فعالیت های آن به شمار می رود. در سال های اخیر این برند، تلاش بسیاری برای ارتقا کیفیت محصولات خود داشته و در این زمینه موفق تر عمل کرده است.

ریشه فعالیت های الهامبرا پیش تر در کشور انگلیس بوده؛ اما ساخت و تولید محصولات آن در امارات نیز انجام می شود. برند Alhambra محصولات جذابی مانند Alhambra Panther Pour Homme، Alhambra Olivia و… را با بسته بندی های شیک و رایحه ای متفاوت ارائه کرده است.

کالکشن روونا اماراتی

یکی دیگر از برندهای مشهور اماراتی، روونا است که از بسته بندی های شیشه ای جانوین در ساخت آثار خود استفاده می کند. این عطرها در ایران نیز به صورت تکی و عمده به فروش می رسند. تمرکز اصلی این برند عطر بیشتر در زمینه ساخت و تولید کالکشن های پرفروش عطر و ادکلن است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار دارد. عطرهای کالکشن اغلب قیمت بالایی دارند؛ اما در کمپانی روونا قیمت های به صرفه تری برای این محصولات در نظر گرفته می شود.

ماندگاری بالا و پخش بوی مطلوب محصولات این برند یکی از مهمترین نقاط قوت آن به شمار می رود. این برند عطر محصولات جذابی را روانه بازارهای فروش کرده است. عطرهایی مانند لالیک، مون بلان، دیور، کنزو، آمواژ، لاگوست، بنتون، جورجیو آرمانی، خسوس دل پوزو، نارسیسو رودریگز در میان مجموعه محصولات این برند عطر دسته بندی می شوند. در ساخت این کالکشن عطرها نکات کیفیتی محصولات مورد توجه بوده است.

برند اماراتی جان وین جکوینز

این برند عطر با خرید فرمولاسیون عطر از برندهای مطرح جهانی و بسته بندی آن ها به شهرت رسیده است. قیمت این عطرها اغلب به صرفه تر از هزینه خرید مدل های اورجینال این محصولات تعیین می شود. انواع روایح با عطر و بوی شیرین، گرم، تند و خنک ارائه شده و تنوع وسیعی در میان این محصولات وجود دارد. محصولات جذابی مانند لالیک، شنل، تام فورد، بولگاری، دیور، جورجیو، آرمانی، ورساچه و… در این کمپانی عرضه شده و طرفداران پر و پا قرصی دارند.

آیا عطرهای اماراتی تقلبی هستند؟

با وجود پیشرفت صنعت عطرسازی در کشور امارات و کمپانی های معتبر آن، همچنان برخی از مردم عطرهای این برند را تقلبی تصور می کنند! اما این یک باور غلط است و ریشه در واقعیت ندارد. شرکت های معتبر اماراتی از مواد باکیفیت برای ساخت عطرهای خود استفاده می کنند. گاها در تولید عطرهای برندهای اماراتی از بسته بندی هایی با کیفیت پایین تر استفاده می شود.

برخی از مواد به کار رفته در عطر و ادکلن های این برند از شرکت های تولید کننده خریداری می شوند. این عطرها کپی نیستند؛ بلکه امتیاز ساخت و تولید فرمولاسیون عطرها را از شرکت های مطرح جهانی خریداری می کند. شرکت های اصیل اماراتی در زمینه ساخت عطر و ادکلن های اورجینال فعالیت دارند. شرکت های نام آشنایی مانند اجمل، آرماف، افنان و… در میان این برندها دسته بندی می شوند و شهرت بالایی دارند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با چندی از برترین برندهای اماراتی و محبوب ترین عطرهایشان نکاتی را بررسی کردیم. این عطرها در میان مشتریان ایرانی محبوبیت قابل توجهی دارند. هزینه خرید عطر و ادکلن های اماراتی از کالکشن های مشهور جهانی، بسیار به صرفه تر از خرید از کمپانی اصلی است. تمرکز اصلی این برندها بیشتر در زمینه خرید فرمولاسیون عطر و ادکلن های اصل است. روایح محبوب برندهای اماراتی با بسته بندی هایی مشابه با عطر اصلی ارائه می شوند و از نظر کیفیت با این محصولات در رقابت هستند. خرید عطرهای اماراتی در سال های اخیر به دلیل ماندگاری بالا و استفاده از مواد باکیفیت در ساخت فرمولاسیون آن ها بیشتر از همیشه انجام می شود.